Expo w Dubaju. Polski pawilon odwiedziło dotychczas ponad 250 tys. gości

Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju poinformował, że w ciągu pierwszych siedmiu tygodni Pawilon Polski na Expo odwiedziło ponad 250 tys. gości. Jak dodał, zainicjowano ponad 410 kontaktów biznesowych, m.in. z partnerami z RPA, Botswany, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Kanady.

2021-11-21, 10:16

Expo w Dubaju. Polski pawilon odwiedziło dotychczas ponad 250 tys. gości
Polski pawilon w Dubaju odwiedziło do tej pory ponad 250 tys. gości. Foto: PAIH

Jak zaznaczył Malinowski, polski pawilon w ramach wystawy Expo w Dubaju jest miejscem spotkań polskich przedsiębiorców z zagranicznymi kontrahentami.

- Każdego dnia zespół ekspertów Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wspiera polskie firmy w budowaniu relacji biznesowych, a także przybliża możliwości inwestycyjne zagranicznym gościom biznesowym - powiedział. Dodał, że w ciągu pierwszych siedmiu tygodni trwania wystawy zainicjowano ponad 410 kontaktów, m.in. z partnerami z RPA, Botswany, Zambii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kanady, Filipin czy Niemiec.


- W Pawilonie Polski regularnie odbywają się spotkania z potencjalnymi inwestorami z krajów GCC, zainteresowanymi projektami w sektorze ICT, FinTech, hotelarstwa, OZE, AgroTech - wskazał. Dodał, że podobne rozmowy toczą się podczas targów branżowych, które odbywają się równolegle do Expo 2020 Dubai - m.in. World Beauty Show i GITEX w październiku i listopadzie.

Według Malinowskiego informacja o udziale Polski w Expo 2020 Dubai dotarła za pośrednictwem mediów oraz kanałów społecznościowych do prawie 85 milionów odbiorców z całego świata.

Malinowski przekazał też, że od początku Expo PAIH nawiązał relacje z międzynarodowymi instytucjami, agencjami rządowymi, izbami handlowymi, m.in. z Abu Dhabi, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kuwejtu, Wybrzeża Kości Słoniowej, Libanu, Albanii, Indii czy Francji.

Rozwijanie współpracy gospodarczej ze światem arabskim

Przypomniał, że na początku grudnia odbędą się najważniejsze dla Polski wydarzenia w ramach wystawy: Dzień Polski (7 grudnia) oraz Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6 grudnia).

REKLAMA

- W programie przewidzieliśmy ścieżki eksportową i inwestycyjną, w podziale na 4 panele tematyczne: Green energy for the future, Infrastructure for the future – strategic, Digital economy – new opportunities for modern societies, Prospects for future growth – investment opportunities in Poland - wyjaśnił.

Malinowski powiedział, że w ciągu pierwszych siedmiu tygodni polski pawilon na Expo odwiedziło ponad 250 tys. gości, którzy uczestniczyli w siedmiu dużych wydarzeniach biznesowych. Wśród najważniejszych wymienił seminaria organizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu: "Zielone inwestycje a globalne wyzwania klimatyczne", "Innowacje i trendy w sektorze kosmicznym i lotniczym" czy "Smart cities - rozwiązania przyszłości”.

Dodał, że zainteresowaniem zwiedzających cieszy się m.in. instalacja multimedialna "Polski Stół", czy oferta dla dzieci – przed Pawilonem Polski znajduje się plac zabaw, a w strefie warsztatowej studenci prowadzą m.in. zajęcia z wykorzystaniem klocków konstrukcyjnych, skribotów i drukarek 3D do nauki kodowania i programowania.

Polska ekspozycja, jak zaznaczył, została dostosowana do aktualnych warunków epidemiologicznych i niemal w całości ma charakter bezdotykowy.

Pawilon nawiązujący do polskich tradycji

Expo 2020 w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich rozpoczęło się 1 października br. i potrwa do 31 marca 2022 r. Za organizację udziału Polski w Expo w Dubaju odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Areną polskiej prezentacji jest Pawilon Polski o powierzchni ponad 2000 m kw., z drewnianą fasadą oraz rzeźbą kinetyczną symbolizującą stado ptaków. W jego centralnej części powstała instalacja artystyczna "Polski Stół", która - jak zaznaczył Malinowski - jest rodzajem opowieści "o polskiej kreatywności, przedsiębiorczości, bogatej kulturze".

PAIH – we współpracy z ponad 40 instytucjami i resortami – przygotowała specjalny program gospodarczy dla polskich przedsiębiorców, którzy chcą się rozwijać, korzystając z udziału Polski w światowej wystawie. Więcej o najbliższym wydarzeniu gospodarczym pod tym adresem.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej