Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Brzeska. Rusza realizacja długo wyczekiwanej inwestycji
Drogowcy rozpoczęli budowę drugiego odcinka tak zwanego łącznika brzeskiego, czyli obwodnicy Brzeska.
2022-09-26, 13:38
To element większej inwestycji. Polega ona na budowie trasy, która połączy autostradę A4 z planowaną drogą krajową do Nowego Sącza, tak zwaną sądeczanką o długości 50 kilometrów. II etap łącznika to jednocześnie jej I odcinek. W uroczystości związanej z rozpoczęciem prac wziął udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Inauguracja inwestycji
Pozwolenie na realizację tej inwestycji wydał w połowie września wojewoda małopolski. Decyzja miała rygor natychmiastowej wykonalności. Po formalnościach, drogowcy rozpoczęli przygotowania do inwestycji. Dziś odbyła się uroczysta inauguracja, w której wziął udział między innymi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Wszystko, co dziś się tutaj dzieje, to symboliczne rozpoczęcie prac na sądeczance. Ta inwestycja jest niezmiernie ważna dla mieszkańców Brzeska i dla wszystkich, którzy muszą znosić duże nasilenie ruchu na odcinku Brzesko o Nowy Sącz - powiedział w trakcie uroczystości związanej z rozpoczęciem budowy szef resortu infrastruktury.
Od dawna oczekiwana inwestycja
Minister zaznaczył, że będzie to droga, gotowa przyjąć dużą liczbę samochodów. Dodał, że jest to inwestycja od dawna oczekiwana przez okolicznych mieszkańców.
REKLAMA
Łącznik Brzeski to obwodnica Brzeska. Wydana przez wojewodę małopolskiego decyzja dotyczy budowy trasy klasy główna ruchu przyspieszonego o długości trzech kilometrów. Będzie to droga dwujezdniowa, która zacznie się od oddanego do ruchu sześć lat temu pierwszego etapu łącznika - od węzła Brzesko na autostradzie A4 do drogi krajowej numer 94. Obwodnica zostanie włączona do drogi krajowej numer 75.
Wyprowadzi ruch tranzytowy
W ramach inwestycji powstaną między innymi wiadukt i dwa mosty przez Uszwicę. Wykonawca zajmie się także przebudową i budową infrastruktury pieszo-rowerowej, zamontuje system odwodnienia, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy, jak rowy, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne.
- Powstanie jeden z najtrudniejszych odcinków Via Carpatia. Już tylko krok od podpisania umowy
- Obwodnica Tarnowa. Minister infrastruktury uzgodnił program inwestycji
Minister infrastruktury przyznał, że uzyskanie pozwolenia na budowę nie było łatwym zadaniem ze względu na obostrzenia środowiskowe. Zaznaczył jednak, że inwestycja będzie spełniać wszystkie standardy ochrony środowiska naturalnego.
REKLAMA
Inwestycja wyprowadzi ruch tranzytowy z Brzeska, przez co poprawi się komfort życia mieszkańców tej miejscowości. Poprawi się także bezpieczeństwo ze względu na mniejsze natężenie ruchu kołowego.
Aleksander Pszoniak, PR24, akg, ms
REKLAMA