Autobusy elektryczne to nasza specjalność. Co trzeci pojazd eksportowany przez państwa UE pochodzi z Polski
Polska to absolutny lider pod względem eksportu autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej. W latach 2017-2021 z krajowych fabryk na inne rynki UE trafiło łącznie 1937 autobusów elektrycznych. Zeroemisyjne pojazdy stanowią także coraz większą część taboru komunikacyjnego w naszych miastach - czytamy w "Rzeczpospolitej".
2022-10-07, 07:35
Dziennik - powołując się na dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych - informuje, że co trzeci autobus elektryczny eksportowany przez państwa członkowskie Unii Europejskiej w latach 2017-2021 pochodził z polskich fabryk.
Największa flota e-busów
"E-busy 'made in Poland' są także wysyłane poza Unię. Nie oznacza to jednak, że wszystkie wyprodukowane w kraju 'elektryki' jeżdżą po zagranicznych drogach. Na podstawie danych Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, która jest jednym z partnerów merytorycznych raportu 'Polish EV Outlook 2022', na dzień 31 grudnia 2021 r. w polskich miastach jeździło 615 autobusów elektrycznych" - czytamy.
"To prawie 5,2 proc. całego parku autobusów miejskich w Polsce" - podkreślono w publikacji.
Jak zaznaczono, największą flotą - składającą się ze 160 e-busów - dysponuje MZA Warszawa.
REKLAMA
Zeroemisyjny transport publiczny
"Pojazdy zeroemisyjne stanowią prawie 11 proc. floty stołecznego przedsiębiorstwa. Na kolejnych miejscach znajdują się takie podmioty, jak MPK Kraków (79 szt., 13,7 proc. floty), MPK Poznań (59 szt., 18,3 proc.), PKM Jaworzno (44 szt., 62,9 proc. - to najwyższy procentowy udział w Polsce wśród przedsiębiorstw posiadających co najmniej trzy e-busy) oraz MZK Zielona Góra (43 szt., 48,3 proc.)" - czytamy.
"Rz" dodaje, że zeroemisyjny transport publiczny - podobnie jak inne obszary elektromobilności w Polsce - koncentruje się przede wszystkim w największych miastach.
PR24.pl, PAP, DoS
REKLAMA