Fabryka elektrycznych aut Izera będzie zrobotyzowana. Nowe informacje od ElectroMobility Poland
Chiński potentat Gelly w produkcji aut elektrycznych chce przekazać swoje doświadczenie (know-how) fabryce Izery. To efekt podpisanego jesienią porozumienia, na podstawie którego Izera będzie wykorzystywała jego podwozie.
2023-08-14, 12:45
Zastosowanie standardów Geely ma pozwolić na wprowadzenie kontroli jakości na każdym etapie powstawania pojazdu. Produkcja Izery będzie wykorzystywała takie technologie jak: sieci komórkowe 5G, Internet Rzeczy oraz Big Data.
Jedną z automobilowych marek rozwijanych przez Chińczyków z Geely jest Zeekr, standardy produkcji tego pojazdu będą wdrażane w fabryce Izery w śląskim Jaworznie.
Chińczycy postawili na globalną produkcję "elektryków"?
-Geely oraz inni chińscy producenci samochodów odrobili swoją pracę domową i są teraz w światowej czołówce, jeśli chodzi o produkcję oraz jakość wykonywanych pojazdów - mówi Paweł Kwaśniak, kierownik ds. inżynierii nadwozi ElectroMobility Poland.
Jak twierdzą chińscy partnerzy EMP, wdrożone w fabrykach Geely standardy produkcji znacznie przewyższają te, obowiązujące powszechnie w branży automotive (motoryzacyjnej).
REKLAMA
- Na szeroką skalę stosujemy Internet Rzeczy, systemy rozpoznawania wizyjnego, rozszerzoną rzeczywistość. Monitorujemy produkcję w czasie rzeczywistym obserwując cyfrowy odpowiednik linii, a zebrane w ten sposób dane przetwarzamy w chmurze, co gwarantuje odpowiednią wydajność całości procesu - powiedział Hui Yang, director of manufacturing, Zeekr Intelligent Technology.
Podpatrywanie procesów produkcyjnych
ElectroMobility Poland wspólnie z Geely pracuje nad odwzorowaniem procesów produkcyjnych obserwowanych w fabryce Zeekr w Chinach. Dzięki temu łatwiej będzie wdrożyć w naszym kraju reżymy technologiczne potrzebne do produkcji podwozia.
- W procesie tłoczenia, poprzez pełną automatyzację realizujemy w 100 proc. harmonogram produkcji, co pozwala nam maksymalnie zminimalizować pośrednie zapasy i w odpowiednim czasie wytwarzać tylko niezbędne na tym etapie produkcji komponenty - wyjaśniał Hui Yang z koncernu Geely.
W fabryce w Hangzhou pracuje 800 robotów, dzięki czemu w 80 proc. zautomatyzowano proces spawania.
REKLAMA
- Także w dziedzinie logistyki, stosujemy 100 proc. automatycznego, bezzałogowego dostarczania komponentów na linię, aby osiągnąć nasz cel - wydział spawalni działa w pełni bez zaangażowania ludzi - mówi dyrektor Hui Yang z fabryki Zeekr.
Sztuczna inteligencja wyłapie błędy produkcyjne?
Dzięki zbieraniu i analizowaniu danych z całego procesu produkcyjnego, da się szybko reagować na odchylenia od normy i je usuwać.
-Zastosowanie tych rozwiązań spowoduje, że każdy samochód będzie powtarzalny, a tym samym jego jakość będzie na tym samym, wysokim poziomie - podkreśla Cyprian Gronkiewicz, dyrektor ds. uruchomienia produkcji ElectroMobility Poland.
PR24/PAP/sw
REKLAMA
REKLAMA