Radni PO przerywają sesję ws. referendum w stolicy. Szef warszawskiego PiS: boją się głosu mieszkańców
- My jako warszawskie Prawo i Sprawiedliwość jesteśmy konsekwentni i chcemy, żeby o najważniejszych sprawach w mieście zdecydowali jego mieszkańcy - powiedział szef warszawskiego PiS Jarosław Krajewski, komentując przerwaną głosami radnych KO sesję nadzwyczajną ws. referendum gminnego dot. m.in. Strefy Tempo 30. - Radni Platformy Obywatelskiej boją się głosu mieszkańców Warszawy - ocenił.
2023-09-14, 07:44
- Odsuwanie decyzji na okres po wyborach parlamentarnych, a taki wniosek złożył szef klubu radnych PO Jarosław Szostakowski, jest tylko potwierdzeniem, że mamy do czynienia z Platformą antyobywatelską - podkreślił Jarosław Krajewski.
"Jesteśmy gotowi do poparcia referendum lokalnego"
- My dotrzymaliśmy danego słowa. Obiecaliśmy złożenie projektu uchwały w tej sprawie do Rady Warszawy i zrobiliśmy to. Jesteśmy gotowi do poparcia takiego referendum lokalnego w sprawie strefy Tempo 30, SPPN, zwężania ulic czy zabierania miejsc parkingowych. My szanujemy mieszkańców Warszawy i chcemy, żeby obowiązywała zasada "nic o nas bez nas" - przekazał.
We wtorek, 12 września, o godzinie 19 rozpoczęła się nadzwyczajna sesja Rady Warszawy w sprawie referendum gminnego dotyczącego polityki transportowej. Wnioskowali o nią radni Prawa i Sprawiedliwości. Głosami radnych Koalicji Obywatelskiej została przerwana do 16 listopada do godziny 10.
REKLAMA
- Rząd wesprze Warszawę ogromnymi środkami. Jarosław Krajewski: mamy już konkretne projekty
- "Trzaskowski częściej bywa w innych miastach niż w ratuszu". Poseł PiS o aktywności prezydenta Warszawy
Radni PiS proponują pięć pytań w referendum gminnym dotyczącym stołecznej polityki transportowej.
- Pierwsze: czy jesteś za wprowadzeniem na terenie Warszawy tzw. Strefy Tempo 30 - ograniczenia prędkości pojazdów do 30 km/h na obszarze 90 proc. powierzchni miasta?
- Drugie: czy jesteś za zwężeniem na terenie Warszawy kluczowych ulic (na których funkcjonuje komunikacja miejska) przed oddaniem do użytku obwodnicy Śródmieścia?
- Trzecie: czy jesteś za rozszerzeniem na terenie Warszawy tzw. Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego bez pozytywnych opinii właściwych Rad Dzielnic?
- Czwarte: czy jesteś za likwidacją na terenie Warszawy publicznie dostępnych miejsc parkingowych bez tworzenia co najmniej takiej samej liczby nowych miejsc parkingowych w najbliższej okolicy?
- Piąte: czy jesteś za utworzeniem w Warszawie tzw. Strefy Czystego Transportu (wykluczenie możliwości wjazdu na teren strefy pewnych kategorii pojazdów), przed rozbudową sieci transportu publicznego o III i IV linię metra?
PAP, ms
REKLAMA