Red Bull świetnie zarobił na Małyszu
Ponad 90,5 mln zł zarobiła marka Red Bull na wykorzystaniu wizerunku Adama Małysza w ciągu 10 lat współpracy z nim.
2011-03-09, 14:55
Kwota ta to ekwiwalent reklamowy obecności logo sponsora w telewizjach ogólnopolskich i kanałach tematycznych podczas transmisji zawodów sportowych - oszacowała firma Pentagon Research.
Już w 2001 roku, kiedy Małysz wygrał Turniej Czterech Skoczni, a Red Bull zdecydował się na sponsorowanie zawodnika, ekwiwalent ten wyniósł 9,4 mln zł. Rekordową wartość 18,2 mln zł osiągnął w 2003 roku; w ub.r. wyniósł 12,3 mln zł.
- 90,5 miliona to równowartość kilkuletniej kampanii reklamowej w telewizji o dużym zasięgu - mówi Michał Gradzik, research manager Pentagon Research.
Na współpracy z Małyszem skorzystały też: Idea, Atlas, Goplana, Audi, Winiary, Poczta Polska, Generali, Veka, Lotos, a ostatnio Tekanne.
Według Pentagon Research sam skoczek mógł w trakcie swojej kariery zarobić na reklamie ok. 20 mln zł.
(RYD) Presserwis/ab
REKLAMA
REKLAMA