Sprzedawcy robią nas jak chcą
Dziś przypada Światowy Dzień Konsumenta. Z badań wynika, że 75 proc. konsumentów w naszym kraju nie jest świadoma swoich praw.
2011-03-15, 09:32
Posłuchaj
Wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Kozak zachęca do zapoznania się z prawami, jakie mają kupujący w stosunku do sprzedawców czy usługodawców. Dziś przypada Światowy Dzień Konsumenta. Gość Sygnałów Dnia Polskiego Radia ocenia, że polscy konsumenci w większości nie są świadomi swoich praw. Małgorzata Kozak przypomina badania sprzed dwóch lat, z których wynika, że ten problem dotyczy 75 procent Polaków.
Małgorzata Kozak podkreśla, że problemem polskich konsumentów jest bierność. Radzi, by w przypadku na przykład zauważania przeterminowanego produktu na półce sklepowej, klient interweniował i żądał jego usunięcia, a nie ignorował problem. Wiceszefowa UOKiK mówi, że najczęściej konsumenci zwracają się do instytucji zajmujących się prawami kupujących ze skargami na sprzedawców butów, wykonawców usług budowlanych czy operatorów telekomunikacyjnych.
IAR/ab
REKLAMA