Budowa CPK. Horała i Buda z kontrolą poselską. PiS chce poznać negatywne ekspertyzy dot. inwestycji

2024-02-20, 15:14

Budowa CPK. Horała i Buda z kontrolą poselską. PiS chce poznać negatywne ekspertyzy dot. inwestycji
Ważą się losy CPK. Prawo i Sprawiedliwość chce poznać ekspertyzy. Foto: cpk.pl

Prawo i Sprawiedliwość chce uzyskać dostęp do opinii eksperckich negatywnie oceniających budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. O posiadaniu takich analiz mówił premier Donald Tusk w trakcie ubiegłotygodniowego posiedzenia Rady Gabinetowej.

Posłowie PiS Marcin Horała i Waldemar Buda udali się na kontrolę poselską do Kancelarii Premiera oraz do biura pełnomocnika rządu ds. budowy CPK Macieja Laska. Podczas konferencji prasowej w Sejmie były pełnomocnik do spraw tej budowy Marcin Horała oświadczył, że wspomnianych przez premier Tuska ekspertyz nie ma. - Czekamy również na audyt - powiedział.

Były minister rozwoju i technologii Waldemar Buda dodawał, że jako osoba zainteresowana budową CPK chciałby poznać negatywne ekspertyzy odnośnie do tego projektu. Jak mówił, do tej pory ich nie znał, a skoro wspominał o nich premier, to PiS chciałoby się z nimi zapoznać.

Plany związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą a Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tej inwestycji ma powstać Port Lotniczy Solidarność na obszarze około 30 kilometrów kwadratowych. W pierwszym etapie ma obsługiwać 45 milionów pasażerów rocznie.

Posłuchaj

Podczas konferencji prasowej w Sejmie, były pełnomocnik do spraw tej budowy Marcin Horała oświadczył, że wspomnianych przez premiera Tuska ekspertyz nie ma (IAR) 0:25
+
Dodaj do playlisty

Posłuchaj

Były minister rozwoju i technologii Waldemar Buda dodawał, że jako osoba zainteresowana budową CPK chciałby poznać negatywne ekspertyzy odnośnie do tego projektu (IAR) 0:25
+
Dodaj do playlisty

W skład CPK mają wejść również inwestycje kolejowe - węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2 i pół godziny.

Czytaj także:

Halicki zaleca ostrożność ws. CPK. "Inwestycja powinna być przemyślana"

IAR/kg

Polecane

Wróć do strony głównej