Elektromobilność. Preferujemy silniki spalinowe, ewentualnie hybrydy

55 proc. Polaków woli samochody napędzane silnikiem spalinowym - wynika z badania firmy doradczej Deloitte. 18 proc. respondentów wybrałoby auto z silnikiem hybrydowym, a zaledwie 6 proc. ankietowanych - w pełni elektryczny pojazd.

2024-03-01, 09:30

Elektromobilność. Preferujemy silniki spalinowe, ewentualnie hybrydy
Mimo wielu działań mających na celu promocję samochodów zero i niskoemisyjnych Polacy wykazują przywiązanie do silników spalinowych. Foto: shutterstock.com/Audio und werbung

Z najnowszej edycji badania "Consumer Signals" firmy doradczej Deloitte wynika, że Polacy nie planują w najbliższym czasie odwiedzin w salonach sprzedaży samochodów.

"Jedynie 17 proc. rozważa kupno auta w trakcie kolejnych sześciu miesięcy. Wśród zdecydowanych na zmianę widać większe zainteresowanie samochodami prosto z salonu - 52 proc. osób planujących zakup zamierza nabyć zupełnie nowe auto" - podano w raporcie.

Auta zero i niskoemisyjne

Autorzy opracowania wskazują, że 62 proc. obecnie jeżdżących w Polsce aut to samochody używane.

"Głównymi przyczynami decyzji o zmianie jest brak opłacalności inwestowania w dotychczasowy samochód (25 proc. odpowiedzi) oraz gotowość lub chęć zmiany pojazdu (22 proc.)" - wskazano.

REKLAMA

Według badania Deloitte polscy kierowcy są przywiązani do klasycznych rozwiązań.

"Na pytanie dotyczące preferowanego napędu w nowym pojeździe 55 proc. ankietowanych wskazało silnik spalinowy. 18 proc. odpowiedzi dotyczyło silnika hybrydowego, a jedynie 6 proc. ankietowanych wykazuje zainteresowanie w pełni elektrycznym pojazdem" - poinformowano, zaznaczając, że jednocześnie co piąty konsument nie wie jeszcze, czym będzie napędzany jego nowy samochód.

- Mimo wielu działań mających na celu promocję samochodów zero i niskoemisyjnych Polacy wykazują przywiązanie do silników spalinowych. Z drugiej strony ponad 20 proc. konsumentów wydaje się otwarta na pojazdy z napędem alternatywnym, co stanowi szansę dla firm stawiających na elektromobilność - zauważył lider sektora Automotive w Polsce Deloitte Bartek Swatko.

Dodał, że nie bez znaczenia są także plany miast zakładające ograniczenie możliwości wjazdu najstarszymi i najbardziej emisyjnymi pojazdami do ścisłego centrum.

REKLAMA

Najwyższy wynik w krajach UE

Eksperci wskazali, że według danych Eurostatu liczba samochodów osobowych w Polsce oscyluje wokół poziomu 680 pojazdów na 1 tys. mieszkańców, co stanowi jeden z najwyższych wyników w krajach UE.

Dodali, że rezultaty najnowszej edycji "Consumer Signals", potwierdzają europejskie dane: 67 proc. mieszkańców Polski posiada lub leasinguje auto. Wiek blisko połowy z nich nie przekracza ośmiu lat, natomiast pojazdy mające 15 i więcej lat stanowią ponad jedną czwartą wszystkich użytkowanych samochodów osobowych.

PR24.pl, PAP, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej