Zgubiłeś walizkę za 9 złotych? Uwaga, to oszustwo. "Lotnisko Chopina nie prowadzi tego typu działań"

Cyberoszuści wracają na profil Lotniska Chopina w mediach społecznościowych. Chodzi o tzw. oszustwo na walizkę, czyli próbę wyłudzenia wrażliwych danych. Pierwszy raz ogłoszenia w mediach społecznościowych ukazały się w grudniu ubiegłego roku.

2024-03-10, 11:09

Zgubiłeś walizkę za 9 złotych? Uwaga, to oszustwo. "Lotnisko Chopina nie prowadzi tego typu działań"
Naciągacze kuszą wyprzedażą rzekomo zalegających walizek z drogimi kosmetykami i urządzeniami elektronicznymi, które zgodnie z przepisami powinny zostać zutylizowane, ale lotnisko postanowiło je sprzedać. Foto: PeopleImages.com - Yuri A/Shutterstock

Rzeczniczka lotniska Anna Dermont powiedziała, że naciągacze kuszą wyprzedażą rzekomo zalegających walizek z drogimi kosmetykami i urządzeniami elektronicznymi, które zgodnie z przepisami powinny zostać zutylizowane, ale lotnisko postanowiło je sprzedać za jedyne kilkanaście złotych za sztukę.

"Zamów" i kilka pytań

Aby poznać szczegóły i wziąć udział w fałszywej promocji, trzeba kliknąć przycisk "Zamów" i odpowiedzieć na kilka pytań. Dla uwiarygodnienia w komentarzach są zamieszczane opinie rzekomych, zadowolonych klientów, którzy nabyli drogie przedmioty w okazyjnej cenie.

Posłuchaj

Oszuści podszywający się pod lotnisko Chopina wrócili (IAR) 0:21
+
Dodaj do playlisty

- To oszustwo, przed którym przestrzegamy. Lotnisko Chopina nie prowadzi tego typu działań i nie oferuje sprzedaży walizek, które rzekomo leżały w przechowalni - ostrzega rzeczniczka lotniska.

Posłuchaj

Oszuści podszywający się pod lotnisko Chopina wrócili (IAR) 0:16
+
Dodaj do playlisty

Podkreśla, że tak naprawdę chodzi o wyłudzenie wrażliwych danych.

REKLAMA

Mała liczba polubień

Fałszywy profil od prawdziwego można odróżnić, zwracając uwagę między innymi na małą liczbę polubień, fałszywą nazwę, przypisanie profilu do kategorii - producent toreb i walizek, elektronika, sklep odzieżowy oraz sklep i komis z artykułami używanymi, a także na fałszywe komentarze od zadowolonych klientów, którzy skorzystali z oferty, wyłącznie od profili o anglojęzycznych imionach i nazwiskach.

Pierwszy raz ogłoszenia w mediach społecznościowych ukazały się w grudniu ubiegłego roku.

IAR/DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej