Polska branża gier wideo. Blaski i cienie

W latach 90. XX wieku praca w sektorze gier wideo była marzeniem wielu młodych Polaków. Jednak wtedy polska branża praktycznie nie istniała na profesjonalnym poziomie. Sukces serii o "Wiedźminie", a zwłaszcza jej trzeciej części, a także rewolucja gier niezależnych, tworzonych przez małe studia, stały się zachętą dla wielu Polaków, do spróbowania własnych sił.

2024-06-17, 15:16

Polska branża gier wideo. Blaski i cienie
"Wiedźmin 3: Dziki Gon" to wciąż jedna z najlepszych i najsłynniejszych polskich gier.Foto: Daniel Krason/Shutterstock

Okazało się, że umiejętności potrzebne do produkowania gier, mogą być na wyciągnięcie dłoni, że trzeba być wytrwałym i skoncentrowanym na celu. 

Rodzimi autorzy gier nie poddają się mimo dużej konkurencji. Dzięki innowacyjności odnoszą też wielkie sukcesy.

Posłuchaj

Blaski i cienie polskiej branży gier wideo (24. poziom) 26:08
+
Dodaj do playlisty

 

REKLAMA

Więcej w nagraniu. 

***

Audycja: 24. poziom

Prowadzący: Przemysław Pawełek

REKLAMA

GościeKrzysztof Orzędowski (szef studia Cobble Games), Michał Neugarten (twórca gier, aktualnie pracujący nad grą "Unbroken".


Data emisji: 17.06.2024

Godzina emisji: 20.33

PR24

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej