Poczta Polska musi przejść transformację. Przegapiła swoją szansę
- Poczta Polska nie doceniła zmian na rynku usług pocztowych, gdy rynek listów się zmniejszał od ponad dwóch dekad i nie zainwestowała w porę w usługi kurierskie - mówił gość Polskiego Radia 24, dr Mateusz Chołodecki, kierownik Laboratorium Rynku Pocztowego Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych z Uniwersytetu Warszawskiego, w audycji "Temat dnia".
2024-08-18, 22:00
Poczta Polska ma stać się nowoczesną firmą, a przekształcenia obejmą między innymi sprzedaż i logistykę. Kierownik Laboratorium Rynku Pocztowego Uniwersytetu Warszawskiego Mateusz Chołodecki ocenił, że spółka jest w trudnej sytuacji przede wszystkim finansowej, pracowniczej i jakości świadczonych usług.
Ale gość Polskiego Radia 24 uważa jednak, że Poczta Polska ma przed sobą przyszłość, bo była i jest łącznikiem.
- Poczta była i jest łącznikiem pomiędzy państwem i obywatelami, co by się stało z polskim sądownictwem jak doręczyć wezwania do sądu itp. Te usługi realizuje tylko Poczta Polska. Wiele będzie zależeć od postawy państwa do tej instytucji. Poczta Polska jest potrzebna nie tylko w dużych miastach, ale w jej strukturze powinien powstać odrębny podmiot do rywalizacji z innymi firmami - wyjaśniał dr Mateusz Chołodecki.
Problemem od lat ten sam
REKLAMA
Transformacja Poczty Polskiej będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy jest realizowany już teraz, a pozostałe decyzje o zmianach zostaną podjęte w styczniu 2025 roku.
Posłuchaj
****
Audycja: Temat dnia
Prowadzący: Piotr Wąż
Goście: dr Krzysztof Zajdel z Uniwersytetu Zielonogórskiego
Data emisji: 18.08.2024
Godzina emisji: 21:10
REKLAMA
SPROSTOWANIE DO ARTYKUŁU OD FIRMY InPost:
"Sprostowanie informacji zawartej w artykule pt. "Poczta Polska musi przejść transformację. Ale tylko ona dostarcza listy urzędowe" z dnia 18 sierpnia 2024 roku.
Wyraz "Paczkomat" stanowi znak towarowy, zastrzeżony na rzecz InPost Sp. z o.o. Dlatego nie jest prawdą, że podmioty spoza Grupy InPost dysponują paczkomatami".
PR24/sw
REKLAMA
REKLAMA