Netflix na fali. Akcje drożeją po dobrych informacjach

2024-08-22, 14:57

Netflix na fali. Akcje drożeją po dobrych informacjach
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Vantage_DS/Shutterstock

Kursy akcji Netfliksa drożeją po dobrych informacjach o wejściu na rynek reklamowy i oglądalności. Giełdowi inwestorzy na razie ignorują kilka chmur na horyzoncie.

Kurs akcji Netfliksa na amerykańskiej giełdzie osiąga rekordową wysokość po znakomitych informacjach, którymi podzielił się koncern. We wtorek cena jednej akcji przekraczała nawet 700 dolarów, a aktualnie, mimo niewielkich spadków, nadal jest wyższa niż w poniedziałek. 

Udane wejście Netfliksa na rynek reklamowy

Wzrost wartości walorów popularnej platformy streamingowej spowodowany jest splotem kilku czynników. Jednym z najważniejszych jest ogłoszone we wtorek zakończenie negocjacji dotyczących sprzedaży reklam - Netflix zapewnił sobie o 150 proc. więcej niż w 2023 roku. Świadczy to o rosnącym zaufaniu reklamodawców i utrzymującej się popularności planu z reklamami. 

Do tego doszły informacje o planowanych produkcjach, w tym kontynuacji przebojów takich jak Wednesday czy Love is Blind. Ale Netflix nie zamierza się już ograniczać tylko do seriali i filmów, bo w ofercie platformy mają się także pojawić transmisje na żywo, które na pewno zainteresują amerykańskich widzów - wśród planowanych transmisji są transmisje z WWE Raw i z meczów bożonarodzeniowy NFL (ligi futbolu amerykańskiego). 

Kolejną zachętą dla inwestorów giełdowych są również dochodzące z Netfliksa informacje o pracach nad podwyżkami cen w USA. Ostatni raz w Stanach Netflix podwyższał cenę w 2022 roku. Analitycy uważają, że istnieje przestrzeń dla podwyżek i klienci powinni je zaakceptować. 

REKLAMA

Zagrożenia dla przyszłości Netfliksa

Nie jest jednak tak, że wszyscy analitycy są optymistami. Na rynku platform streamingowych konkurencja wciąż rośnie - umacnia się (mimo porażek niektórych głośnych projektów) Disney+ razem z innymi serwisami należącymi do Disneya, a dobry udział w rynku wykraja też należący do Time Warner serwis Max (czyli dawne HBO Max). Dużo inwestuje także Amazon Prime Video czy Apple TV. Niektórzy konkurenci mają przy tym większe od Netfliksa doświadczenie z transmisjami na żywo (np. Max). 

W jednym, w odniesieniu do platform streamingowych, analitycy są zgodni - ceny w USA będą rosnąć. 

Czytaj także: 

bankier.pl/AM/wmkor

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej