Dzień Polskiej Muzyki. Anna Ceynowa: awansujemy w światowych rankingach
- Kultura festiwalowa jest naturalnie powiązana z różnego rodzaju gadżetami. To jest też jeden z czynników sukcesu i rosnących zakupów nośników fizycznych, które coraz częściej traktujemy jako pamiątkę, gadżet, coraz częściej płyty są wydawane w specjalnych edycjach - mówiła w Polskim Radiu 24 Anna Ceynowa, dyrektor ds. komunikacji Związku Producentów Audio Video ZPAV.
2024-09-28, 12:35
Obchodzony 1 października Dzień Polskiej Muzyki to kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomość Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny. Jak pokazują dane, Polacy kochają polską muzykę i wyrazili tę miłość, słuchając jeszcze więcej muzyki w streamingu, rozgłośniach radiowych, na koncertach i na nośnikach fizycznych.
Anna Ceynowa zwracał uwagę, że od czterech lat obserwowany jest sukcesywny wzrost wartości rynku muzycznego w naszym kraju. - Polska co roku awansuje w światowych rankingach. Już w zeszłym roku zakupy fanów polskiej muzyki, także jej słuchalność w serwisach streamingowych, spowodowały, że Polska awansowała na 18 miejsce w rankingu, to ogromny sukces - zauważyła.
Jak dodała, utrzymuje się zainteresowanie fizycznymi nośnikami muzyki. - Skala zakupów związanych z płytami CD, winylowymi była imponująca, wzrosły one o 74 proc. (…) Od kilku lat możemy być pewni, że nie zrezygnujemy z nośników fizycznych, płyt winylowych i płyt CD. Na świecie obserwujemy stopniowy wzrost zainteresowania tymi nośnikami - mówiła Ceynowa.
Posłuchaj
Jak co roku, główną osią kampanii Dzień Polskiej Muzyki są rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, w których tego dnia już po raz szósty będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych stacjach przez cały dzień. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.
REKLAMA
Kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach ponad 100 stacji wspierających kampanię, która tradycyjnie zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00. 1 października polską muzykę ponownie będzie można usłyszeć także na antenach wybranych stacji za granicą. Polska muzyka zdominuje anteny ponad 100 największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacji regionalnych i lokalnych.
***
Audycja: Weekend kulturalny
Prowadząca: Maja Kluczyńska
Gość: Anna Ceynowa, dyrektor ds. Komunikacji Związku Producentów Audio Video
Data emisji: 27.09.2024
Godzina: 21.06
REKLAMA
PR24/ka
REKLAMA