Od stycznia e-Doręczenia będą obowiązkowe. Sprawdź szczegóły
Od 1 stycznia urzędy będą już musiały umożliwiać korzystanie z e-Doręczeń dla listów poleconych. Założenie skrzynki w systemie nie wymaga wychodzenia z domu.
2024-12-11, 20:37
Praktycznie wszystkie pisma urzędowe będzie można od 1 stycznia 2025 roku otrzymywać i wysyłać elektronicznie poprzez system e-Doręczenia. To kolejny krok na drodze do pełnej cyfryzacji administracji publicznej.
Czym są e-Doręczenia?
System e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik możliwości wysłania listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Co ważne, nie zastępuje on listów poleconych dla tych, którzy wolą otrzymywać przesyłki w tradycyjnej formie. Natomiast pozwala ułatwić korespondencję z urzędami tym, którzy nie chcą stać z awizo w kolejce.
System zostanie uruchomiony od 1 stycznia 2025 roku dla większości urzędów, zawodów zaufania publicznego jak i dla części firm jako obowiązkowy - od tego momentu będą musiały one umożliwić prowadzenie korespondencji w ten sposób.
e-Doręczenia bez wizyty na poczcie
Skrzynkę do e-Doręczeń można założyć bez wychodzenia z domu. Rejestracja w systemie nie wymaga wizyty w urzędzie czy na poczcie. Założenie skrzynki możliwe jest bowiem przez stronę mObywatel.gov.pl jak i przez aplikację mObywatel dostępną na urządzenia przenośne.
REKLAMA
- Koniec z awizami w skrzynce. Polecony przyjdzie mailem
- Komornicy uruchamiają system e-Doręczenia. Duża zmiana w kancelariach
- Ponad 300 mln zł strat. Poczta Polska chce zwolnić tysiące pracowników
TVN24/Gov.pl/AM
REKLAMA