Polacy wierzą w realizację obietnic wyborczych? Jest sondaż
Aż 59 proc. Polaków wierzy w to, że kandydat na prezydenta, którego wspierają, zrealizuje większość obietnic wyborczych, jakie deklaruje w czasie trwania kampanii - wynika z sondażu SW Research dla Onetu. 31,2 proc. respondentów nie ma przekonania, że obietnice wyborcze zostaną spełnione. Jak podkreśla Onet, to zaskakujące dane w porównaniu m.in. do sondaży zaufania do polityków. Oznacza to, że wyborcy nie czują się na razie przytłoczeni planami kandydatów.
2025-02-15, 12:24
Zbadano zaufanie Polaków do realizacji obietnic przez kandydatów
W sondażu zapytano Polaków o wiarę w efektywność kandydatów, których zamierzają poprzeć w majowych wyborach. Ankietowani zostali zapytani przez pracownię SW Research: "Czy uważasz, że twojemu kandydatowi na prezydenta uda się po wygranej zrealizować większość obietnic wyborczych?".
Jak zaznaczono, Polacy są dość optymistycznie nastawieni i ufają, że kandydaci w dużej mierze zrealizują zapowiedzi z kampanii prezydenckiej. Wiarę w to ma aż 59 proc. wyborców.
31,2 proc. respondentów nie ma przekonania, że obietnice wyborcze zostaną spełnione.
"Nie mam swojego kandydata/nie będę głosował" - to wybór 9,8 proc. ankietowanych.
REKLAMA
Polacy wierzą politykom? Zaskakujące wyniki sondażu
Co ciekawe najmniej przekonani do tego, że kandydat, którego wybiorą, spełni swoje oczekiwanie, są wyborcy w przedziale wiekowym między 25 a 34 lata. 42,1 proc. z nich stwierdziło, że realizacja obietnic się nie powiedzie. Nieco więcej, bo 43,4 proc. uważa, że jednak się to uda.
Jak zaznaczono, różnicę w podejściu widać także na podstawie płci. Okazuje się bowiem, że to mężczyźni bardziej optymistycznie patrzą na sprawczość kandydatów (61,2 proc. odpowiedziało "tak") niż kobiety (57,1 proc.).
- Trzaskowski wbił szpilę Kaczyńskiemu. "Siedzą na Żoliborzu i nabijają z tego, że znam język obcy"
- "Statek miłości" i apartament Deluxe. Meandry kampanii Karola Nawrockiego
Badanie zostało zrealizowane w dniach 10.02-11.02.2025 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI - Computer-Assisted Web Interview) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 807 ankiet z ogólnopolską próbą dorosłych. Zastosowano dobór kwotowy - próba była reprezentatywna ze względu na łączny rozkład płci, wieku i klasy wielkości miejscowości zamieszkania.
REKLAMA
Źródła: onet.pl/PAP/mg
REKLAMA