Gry, które przecierały szlaki. Tak powstawał gamedev w Polsce

Zanim świat usłyszał o "Wiedźminie", polscy twórcy gier już walczyli o swoje miejsce w cyfrowym świecie. Lata 80. i 90. to czas entuzjazmu, eksperymentów i przełomów. O tej epoce opowiada Maciej Miąsik, jeden z pionierów polskiego gamedevu.

2025-07-07, 11:30

Gry, które przecierały szlaki. Tak powstawał gamedev w Polsce
zdjęcie ilustracyjne . Foto: Zamrznuti tonovi/ Shutterstock

Polska branża gier wideo w ostatnich 20 latach zaliczyła niesamowity rozwój, a polskie studia konkurują z zachodnimi gigantami.

Posłuchaj

Maciej Miąsik gościem Przemysława Pawełka (24. poziom) 29:22
+
Dodaj do playlisty

Branża nie wzięła się jednak znikąd. Pierwsze filary pod nią kładziono już od lat 80., a lata 90. pełne były coraz śmielszych działań polskich deweloperów, które przetarły drogę polskim hitom z kolejnych dekad.

O tej epoce w audycji mówił Maciej Miąsik - projektant, producent i programista, a także wykładowca, współtwórca kultowego "Electro Body" sprzed ponad 30 lat i pierwszego "Wiedźmina". 

Czytaj także:

***

Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
GościeMaciej Miąsik
Data emisji: 6.07.2025
Godzina emisji: 20.33
Źródło: PR24

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej