Barbie zyska nowe życie? Wkracza w erę sztucznej inteligencji
Mattel - producent kultowych Barbie i Hot Wheels - ogłosił współpracę z firmą OpenAI, twórcą ChatGPT. Wspólnie testują najnowszy model wideo Sora 2, który ma pomóc w projektowaniu zabawek i gier z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dla branży zabawkarskiej to prawdziwa rewolucja - AI ma przyspieszyć rozwój produktów i otworzyć zupełnie nowe możliwości twórcze.
2025-10-07, 11:21
Z szkicu do prototypu w kilka minut
Jak poinformował Sam Altman, szef OpenAI, partnerstwo z Mattel ma ułatwić projektantom przekuwanie pomysłów w realne prototypy. Dzięki modelowi Sora 2 jeden szkic może szybko zmienić się w wizualizację zabawki gotowej do oceny i testów. Pracownicy Mattela zyskają też dostęp do narzędzi ChatGPT Enterprise, które usprawnią komunikację i proces kreatywny.
Altman podczas konferencji Developer Day podkreślił, że Mattel to świetny partner, który testuje nowe narzędzia AI w praktyce, a współpraca ma pokazać, jak technologia może wspierać kreatywność - od pomysłu po gotowy produkt.
Według "Financial Times" w ramach umowy Mattel nie udzielił OpenAI licencji na swoją własność intelektualną, co oznacza, że prawa do marek takich jak Barbie czy Hot Wheels pozostają w pełni w rękach firmy.
Barbie z ChatGPT? AI wkracza do świata zabawy
Choć szczegóły projektów pozostają tajemnicą, przedstawiciele Mattela zapowiadają, że pierwsze zabawki wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą trafić na rynek jeszcze w tym roku. Firma chce wprowadzić magię AI do zabawy dostosowanej do wieku, jednocześnie dbając o prywatność i bezpieczeństwo użytkowników.
- Współpraca z OpenAI pozwoli nam wykorzystać nowe technologie, by umocnić naszą pozycję lidera innowacji i na nowo wyobrazić sobie formy zabawy - powiedział Josh Silverman, dyrektor ds. franczyz w Mattel, cytowany przez portal TechCrunch.
To kolejny krok w cyfrowej transformacji producenta zabawek. W ostatnich latach Mattel inwestuje w filmy, seriale i gry mobilne oparte na swoich markach, by zrekompensować spadek popytu na klasyczne zabawki. Teraz - jak zapowiada dyrektor operacyjny OpenAI, Brad Lightcap - AI ma zwiększyć produktywność i kreatywność całej firmy.
- Sztuczna inteligencja zmieni koszykówkę. Nadchodzi prawdziwa rewolucja
- Apple wykorzystuje nagrania użytkowników? Wszczęto śledztwo
- Wyścig technologii na froncie. Tak drony i AI zmieniają wojnę w Ukrainie
Źródło: Reuters/Financial Times/TechCrunch/nł