Barbie zyska nowe życie? Wkracza w erę sztucznej inteligencji

Mattel - producent kultowych Barbie i Hot Wheels - ogłosił współpracę z firmą OpenAI, twórcą ChatGPT. Wspólnie testują najnowszy model wideo Sora 2, który ma pomóc w projektowaniu zabawek i gier z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dla branży zabawkarskiej to prawdziwa rewolucja - AI ma przyspieszyć rozwój produktów i otworzyć zupełnie nowe możliwości twórcze.

2025-10-07, 11:21

Barbie zyska nowe życie? Wkracza w erę sztucznej inteligencji
AI zaprojektuje nową Barbie. Foto: Cover Images/East News

Z szkicu do prototypu w kilka minut

Jak poinformował Sam Altman, szef OpenAI, partnerstwo z Mattel ma ułatwić projektantom przekuwanie pomysłów w realne prototypy. Dzięki modelowi Sora 2 jeden szkic może szybko zmienić się w wizualizację zabawki gotowej do oceny i testów. Pracownicy Mattela zyskają też dostęp do narzędzi ChatGPT Enterprise, które usprawnią komunikację i proces kreatywny.

Altman podczas konferencji Developer Day podkreślił, że Mattel to świetny partner, który testuje nowe narzędzia AI w praktyce, a współpraca ma pokazać, jak technologia może wspierać kreatywność - od pomysłu po gotowy produkt.

Według "Financial Times" w ramach umowy Mattel nie udzielił OpenAI licencji na swoją własność intelektualną, co oznacza, że prawa do marek takich jak Barbie czy Hot Wheels pozostają w pełni w rękach firmy.

Barbie z ChatGPT? AI wkracza do świata zabawy

Choć szczegóły projektów pozostają tajemnicą, przedstawiciele Mattela zapowiadają, że pierwsze zabawki wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą trafić na rynek jeszcze w tym roku. Firma chce wprowadzić magię AI do zabawy dostosowanej do wieku, jednocześnie dbając o prywatność i bezpieczeństwo użytkowników.

- Współpraca z OpenAI pozwoli nam wykorzystać nowe technologie, by umocnić naszą pozycję lidera innowacji i na nowo wyobrazić sobie formy zabawy - powiedział Josh Silverman, dyrektor ds. franczyz w Mattel, cytowany przez portal TechCrunch.

To kolejny krok w cyfrowej transformacji producenta zabawek. W ostatnich latach Mattel inwestuje w filmy, seriale i gry mobilne oparte na swoich markach, by zrekompensować spadek popytu na klasyczne zabawki. Teraz - jak zapowiada dyrektor operacyjny OpenAI, Brad Lightcap - AI ma zwiększyć produktywność i kreatywność całej firmy.

Czytaj także:

Źródło: Reuters/Financial Times/TechCrunch/nł

Polecane

Wróć do strony głównej