Instagram w nowej wersji? "Musimy przenieść się do telewizji"

Instagram już niedługo będzie można oglądać na ekranie telewizora. Jak zapowiedział szef platformy społecznościowej Adam Mosseri, Instagram rozważa stworzenie dedykowanej aplikacji telewizyjnej. 

2025-10-10, 12:20

Instagram w nowej wersji? "Musimy przenieść się do telewizji"
Instagram trafi do telewizji?. Foto: AA/ABACA/Abaca/East News

Instagram trafi do telewizji? Firma ma takie plany

Miałoby to pomóc dotrzeć do większego grona odbiorców i skuteczniej konkurować z Youtubem. Zapowiedź ta padła podczas konferencji "Bloomberg Screentime" w Los Angeles. - Jeśli zachowania i konsumpcja na tych platformach przenoszą się do telewizji, to my również musimy przenieść się do telewizji - powiedział w czwartek Adam Mosseri. Dodał, że stworzenie aplikacji na razie jest rozważane, a firma na razie nie ma nic konkretnego do ogłoszenia w tej sprawie.

- Chcielibyśmy dowiedzieć się, jak sprawić, by nasza oferta była atrakcyjna na wszystkich odpowiednich urządzeniach - mówił. Dodał też, że żałuje, iż Instagram nie wprowadził takiego rozwiązania lata wcześniej. 

Instagram na szklanym ekranie. Platforma stworzy specjalną aplikację

Mosseri powiedział, że wierzy, iż obecne na Instagramie materiały wideo w formacie pionowym sprawdzą się w formacie telewizyjnym. Dyrektor platformy dodał jednak, że nie jest zainteresowany licencjonowaniem transmisji sportowych na żywo ani innych "ekskluzywnych treści z Hollywood" - pisze agencja Bloomberg.

Instagram, należący do Meta Platforms Inc., posiada obecnie trzy miliardy użytkowników miesięcznie. Aplikacja znacznie rozwinęła się w ciągu ostatnich kilku lat. Pierwotnie koncentrowała się na zdjęciach, ale z czasem położono większy nacisk na rozwój popularniejszych funkcji tej aplikacji: prywatnych wiadomości, tzw. stories (relacji) i krótkich filmików, zwanych reelsami.

Indie żyłą złota dla Instagrama?

Materiały wideo - a zwłaszcza reelsy - stały się ważnym elementem Instagrama, który zaciekle konkuruje z TikTokiem. Mosseri ogłosił w zeszłym miesiącu, że ikona Reels będzie bardziej widoczna na pasku nawigacyjnym aplikacji, a nowa aplikacja Instagrama na iPada otwierać się będzie bezpośrednio w Reels, a nie na tradycyjnym kanale. Platforma testuje również ten format w Indiach, gdzie TikTok jest zakazany.

Czytaj także: 

Instagram próbował wykorzystać niepewną przyszłość TikToka w USA, uruchamiając na początku tego roku własną aplikację do edycji wideo jako alternatywę dla CapCut. Adam Mosseri z kolei informował we wrześniu, że spodziewa się, iż przyszły rozwój potencjału Instagrama będzie miał swoje źródło głównie w Indiach.

Źródło: Bloomberg/hjzrmb

Polecane

Wróć do strony głównej