Małysz poskromi Dakar w nowej maszynie
Adam Małysz zdecydował się na zmianę samochodu, którym pojedzie w Rajdzie Dakar. Były skoczek wystartuje w Dakarze w najmocniejszej kategorii.
2011-09-20, 15:00
Nowym samochodem Adama Małysza będzie Mitsubishi Pajero, które zostało dzisiaj zaprezentowane podczas konferencji prasowej.
- Dakar będzie bardzo ciężkim rajdem, w którym zdecydowanie ważniejsza od prędkości maksymalnej jest trwałość samochodu. A nasz model Pajero, choć już nie najnowszy, jest znany z mocnej, bardzo wytrzymałej na trudy pustynnej trasy - dodał Małysz zapytany o przyczynę zmiany samochodu.
Mitsubishi Pajero V60 jest konstrukcją z przełomu stulecia. Ma silnik diesla o pojemności 3,2 litra, mocy 220 KM i momencie obrotowym rzędu 550 Nm. Doskonałe, sprawdzone w wielu rajdach zawieszenie oraz zbiornik paliwa o pojemności 350 litrów pozwalający, nawet w warunkach rajdu, na przejechanie około 1000 kilometrów.
- Znam ten model samochodu od kilku lat, już na nim startowałem. Jest sprawdzony technicznie, okazał się niezawodny. To na takim właśnie sprzęcie w 2001 roku Niemka Jutta Kleinschmidt, a rok później Japończyk Hiro Masuoka wygrali, rozgrywany jeszcze w Afryce rajd - wyjaśnił pilot załogi Rafał Marton.
REKLAMA
Program przygotowań do Dakaru jest zapięty na ostatni guzik. Większość treningów będzie się odbywała na trasach w Polsce, tylko pod koniec października na tydzień załoga pojedzie do Maroka, gdzie ma zaplanowane testy na pustyni.
- U nas nie ma przerwy, trenujemy praktycznie codziennie, Adam przejeżdża po kilkaset kilometrów. Część po drogach publicznych, np. z Warszawy do Augustowa i z powrotem. Ale to nie jest tylko jazda rekreacyjna, na miejscu zalicza jeszcze ponad 200 km na terenie starego żwirowiska, gdzie warunki są zbliżone do tych, jakie będą np. w Peru - dodał Marton.
W Rajdzie Dakar samochody podzielone są na dwie kategorie: T1 i T2. W kategorii T2 kierowcy ścigają samochodami seryjnymi, w których dokonanoniewielkich modyfikacji. Poza elementami poprawiającymi bezpieczeństwo niewiele można zmienić w samochodzie, a wszystkie zmiany ściśle reguluja przpisy rajdu.
W kategorii T1 zakres przeróbek jest większy, przez co samochody prawie w ogóle nie przypominają modeli znanych z salonów.
REKLAMA
ah
REKLAMA