Polacy chętnie wydają na rozrywkę
Do 2016 roku, globalne wydatki na rozrywkę i media przekroczą 2 biliony dolarów - wynika z raportu firmy doradczej PwC. Nasz rynek będzie rósł szybciej niż w Europie Zachodniej.
2012-06-12, 14:04
Do 2016 roku osiągnie wartość 12,7 mld dolarów.
Najszybciej na świecie będzie się w tym czasie rozwijał rynek rozrywki i mediów w Ameryce Łacińśkiej. Drugie miejsce należeć będzie do Europy Środkowo-Wschodniej.
Z raportu wynika poza tym, że coraz więcej osób na świecie korzysta z urządzeń mobilnych. Liczba abonentów mobilnego dostępu do internetu wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat do blisko 3 miliardów użytkowników w 2016 roku, z czego blisko miliard w Chinach.
Autorzy raportu zwracają uwagę, że w nadchodzących latach rozwój całego rynku mediów i rozrywki w istotny sposób determinowany ceną dostępu do sieci. Będzie to także miało wpływ na rynek reklamy internetowej.
REKLAMA