Odwołano Twój lot? Możesz dostać nawet 600 euro

Obowiązki przewoźników wobec klientów regulują przepisy unijne.

2012-07-27, 15:35

Odwołano Twój lot? Możesz dostać nawet 600 euro
. Foto: SXC

Posłuchaj

Radca prawny w kancelarii CDZ Katarzyna Chrościcka (IAR)
+
Dodaj do playlisty

To oznacza, że pasażer może dostać nawet 600 euro jeśli jego lot został odwołany na mniej niż tydzień przed terminem.

Radca prawny w kancelarii CDZ Katarzyna Chrościcka podkreśla, że klient, który dowiedział się o odwołanym locie, powinien złożyć reklamację i domagać się od firmy lotniczej odszkodowania.

Odszkodowanie nie przysługuje, jeśli lot został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności, którym przewoźnik nie mógł zapobiec, lub jeśli klientowi zaoferowano inny lot. Katarzyna Chrościcka dodaje, że klienci linii lotniczej mają prawo do opieki ze strony przewoźnika.
Pasażer ma też prawo do zwrotu pieniędzy za bilet w ciągu 7 dni. Zamiast tego może jednak wybrać zmianę planu podróży i polecieć w najwcześniejszym możliwym terminie, albo później, w dogodnym dla niego czasie. Klient linii lotniczych, poza odszkodowaniem, może również dochodzić odszkodowania przed sądem, jeśli odwołanie lotu spowodowało szkodę.

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej