Jakie piwo piją Polacy?
Browary sprzedały więcej, ale zarobiły mniej. Teraz będą walczyć o każdego klienta. Orężem ma być smak i jakość.
2012-09-19, 12:32
Posłuchaj
Pierwsze półrocze w branży piwowarskiej nie zachwyca. Prognozy zaś nie wróżą nic dobrego. Od początku roku sprzedano o 7 proc. piwa więcej niż rok wcześniej, jednak zyski spadły. - Od podniesienia akcyzy w 2009 roku, każda próba zatrzymania tendencji spadkowej nas cieszy. Jednak daleko nam do szczęścia – mówi Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Głównym problemem branży jest wzrost kosztów.
Wiele osób liczyło, że Euro 2012 przyniesie branży krocie. – Rzeczywiście w maju odnotowaliśmy 19-procentopwy wzrost sprzedaży piwa, jednak to nie mistrzostwa były przyczyną. Większy wpływ miała znakomita pogoda – tłumaczy specjalistka.
Branży dokucza także kryzys. Polacy najchętniej kupują w dyskontach. – Piwo tanie to już prawie 30 proc. rynku. Są to zazwyczaj prywatne marki – mówi Danuta Gut.
Duże browary zapowiadają jednak, że będą walczyć o każdy skrawek rynku. Nowych klientów chcą zdobywać rozszerzając ofertę o piwa smakowe, a także produkując produkt coraz lepszej jakości.
REKLAMA
W audycji "Bardzo Ważny Projekt” również o sytuacji na rynku kantorów internetowych.
REKLAMA