"Dotknij dźwięku” w finale Europejskiego Festiwalu Kreacji w Lizbonie
Projekt "Dotnij dźwięku" to pionierska kampania wykorzystująca unikalne zasoby portalu Polskiego Radia, który posiada największą bazę nagrań w kraju
2012-11-30, 18:50
Jego prezentacja nastąpiła podczas największych targów naukowych w Europie - Pikniku Naukowego 2012. Każdy zwiedzający miał szansę dotknąć dźwięków - wydrukowanych w technologii 3D . Wszyscy mogli nie tylko usłyszeć jak brzmią słowa Józefa Piłsudskiego , ale je zobaczyć i ich dotknąć. Wśród drukowanych nagrań znalazły się między innymi słowa Neila Armstronga wypowiedziane na Księżycu, polonez w wykonaniu Paderewskiego, sportowe poezje Tomasza Zimocha , słynne cytaty z Johna Kennedy'ego i Martina Luthera Kinga, Lecha Wałęsy i Jana Pawła II oraz polityczne lapsusy językowe znane z plebiscytu Srebrne Usta.
Zobacz jak drukowaliśmy dźwięk w 3D >>>
W ramach projektu wydrukowano także recytację wiersza Zbigniewa Jasińskiego "Żądamy amunicji" nagraną w okupowanej Warszawie. Została on wyemitowany przez powstańczą radiostację Błyskawica 24 sierpnia 1944 roku. Gablota z trójwymiarowym wierszem jest wystawiona w Muzeum Powstania Warszawskiego . Dzięki promocji współtworzonej przez Hypermedia Isobar portal Polskie Radio umocnił swoją pozycję jako medium innowacyjne i wywołujące emocje.
Projekt "Dotknij dźwięku" został nominowany w kategorii "Promo&Activation". Portal Polskiego Radia rywalizował między innymi z projektami firm Coca Cola, Ikea, Daimler, Mercedes, Lego, DNB Bank i Siły Zbrojne Królestwa Szwecji.
REKLAMA
Tegoroczne Grand Prix Europejskiego Festiwalu Kreacji zdobyła reklama przygotowana przez TNT Broadcasting dla TV Channel. To spot reklamujący kanały telewizyjne nadawane w wysokiej jakości, które uruchomiła belgijska telewizja.
Poznaj zwycięzców Europejskiego Festiwalu Kreacji w Lizbonie w poszczegółnych kategoriach>>>
Zakwalifikowanie się do finału konkursu w Portugalii to kolejny sukces projektu "Dotknij dźwięku" przygotowanego przez portal Polskie Radio we współpracy z agencją "Hypermedia Isobar". Kampania ta zdobyła dotąd dwie srebrne nagrody na jednym z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów reklamowych - Golden Drum (w kategoriach "Wydarzenie" oraz "Innowacyjna kampania"). Zobacz więcej >>>
REKLAMA
Wyjątkowość projektu doceniono również w globalnym konkursie reklamy EPICA 2012 , gdzie został wyróżniony srebrem. Czytaj więcej >>>
REKLAMA