UOKiK ukarał ING Bank Śląski
Prawie milion 300 tysięcy złotych kary na ING Bank Śląski. To decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z reklamą wprowadzającą w błąd.
2013-02-15, 10:32
Posłuchaj
Agnieszka Majchrzak z UOKiK (IAR) 
Dodaj do playlisty
Agnieszka Majchrzak z  UOKiK wyjaśnia, że karę nałożono za kampanię reklamową internetowego  konta Direct. Zachęcając do założenia konta bank pominął informacje o  niektórych opłatach. W reklamach zapewniał, że przelewy przez internet i  telefon są bezpłatne. W rzeczywistości przewidziano opłaty za przelewy  elektroniczne dokonywane w obcej walucie. Poza tym, w reklamie zabrakło  informacji o opłacie za kartę płatniczą, którą bank pobierał, jeżeli  konsument za jej pomocą dokonał transakcji na mniej niż 100 złotych  miesięcznie. 
Decyzja Urzędu  nie jest ostateczna, a bank już się od niej odwołał do sądu. Reklama, za  którą nałożono karę nie jest już rozpowszechniana.