Klienci GTI Travel mogą domagać się swoich pieniędzy
Wszystkie osoby poszkodowane przez biuro GTI Travel Poland mają prawo dochodzić swoich roszczeń. Sprawdź jak to zrobić.
2013-06-05, 12:09
Posłuchaj
Zarząd GTI Travel Poland przesłał we wtorek do urzędu marszałkowskiego oświadczenie o niewypłacalności biura. Turyści są w Turcji, Tunezji, Maroku, Egipcie, Grecji, Bułgarii i na Majorce. Według informacji z biura podróży dziś miało wrócić planowo ok. 500 osób. Ambasada w Ankarze podaje wstępnie, że z Turcji wróci 441 osób.
Po otrzymaniu oświadczenia o niewypłacalności możliwe jest uruchomienie środków z gwarancji ubezpieczeniowej. Gwarancja wystawiona przez Signal Iduna opiewa na 7,25 mln zł.
Wszystkie osoby poszkodowane przez biuro będą mogły pobierać ze strony urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego – www.mazovia.pl formularz zgłoszenia roszczeń, a następnie składać go w urzędzie marszałkowskim.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami kompetencje urzędów marszałkowskich ograniczają się jedynie do uruchomienia gwarancji ubezpieczeniowej. Środki te pokrywają w pierwszej kolejności powroty turystów do kraju, a następnie ewentualne rekompensaty dla poszkodowanych klientów biura.
REKLAMA
Wszelkie informacje na temat miejsca pobytu turystów i ich powrotu do kraju będziemy przekazywać w miarę otrzymania danych od GTI Travel Poland.
Materiały prasowe, ab
REKLAMA