Murakami z automatu

Japonia jawi się w świadomości większości Polaków jako kraj, w którym technologia i automatyzacja odgrywają znaczącą rolę. Postęp technologiczny sprawia, że człowiek zaczyna być tam coraz mniej potrzebny.

2013-11-05, 18:03

Murakami z automatu
. Foto: flickr/bazzmann

Posłuchaj

5.11.13 Małgorzata Burakiewicz o najnowszej książce Haruki Murakamiego i Radosław Siedziński o kulturze Japonii
+
Dodaj do playlisty

Kultura Japonii europejczykom wydaje się być dziwna i niezrozumiała. Najnowsza książka Haruki Murakamiego – „Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa” przybliża człowiekowi kultury Zachodu specyficzne połączenie nowoczesności z tradycją Kraju Kwitnącej Wiśni. Co ciekawe, powieść można kupić w… automatach ustawionych na dworcach kolejowych w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.

- Zdecydowaliśmy się na tak nietypową formę promocji ze względu na to, co napisał w swojej książce sam autor. Bohater powieści oprócz tego, że jest inżynierem budującym dworce kolejowe, lubi patrzeć na przejeżdżające pociągi i rozmyślać o życiu. Idąc tym tropem, postanowiliśmy zainteresować książką ludzi, którzy znajdą się na dworcu kolejowym – wyjaśniła Małgorzata Burakiewicz, redaktor naczelna Redakcji Literackiej Wydawnictwa Muza.

Japończycy słyną z wielu wynalazków i innowacyjnych technologii. Sprzedaż odbywająca się za pomocą automatu to w Kraju Kwitnącej Wiśni codzienność. O kulturze Kraju kwitnącej Wiśni na antenie Polskiego Radia 24 mówił dr Radosław Siedliński z Wydziału Kultury Japonii Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych.

PR24/Mateusz Patoła

Polecane

Wróć do strony głównej