"Chains of Fury" to klastyczna strzelanka w stylu lat 90. XX wieku

- Nasza gra jest nawiązaniem do gier z lat 90. XX wieku, to gamingowe pojedynki w stylu westernowym  - powiedział w Polskim Radiu 24 Krzysztof Orzędowski prezes studia Cobble Games oraz twórca gry "Chains of Fury" w audycji "24 poziom".  

2024-10-21, 12:00

"Chains of Fury" to klastyczna strzelanka w stylu lat 90. XX wieku
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock.com/Gorodenkoff

Krzysztof Orzędowski prezes studia Cobble Games oraz twórca gry "Chains of Fury" to tytuł debiutanckiej gry polskiego studia Cobble Games, która ukazała się w ostatnich tygodniach.

Gra odwołuje się z jednej strony do dynamicznych, pierwszoosobowych strzelanin w starym stylu, a z drugiej strony czerpie z pulpowej, komiksowej estetyki. Czas pokaże czy nie będzie to dla studia Cobble Games gra ostatnia, ponieważ po 5 latach pracy nad grą premiera nie doprowadziła do spektakularnego sukcesu i rozrostu studia, a do rozpadu zespołu, z którego została tylko jedna osoba. 

Gość audycji podkreślił, że nowa gra jest już dostępna w formie aplikacji pobieranej z Apple story i Google story. A w dniu 30 października firma Cobble Games otrzyma raport finansowy o sprzedaży gry w Europie i Azji.   

- Nie spodziewamy się jakiegoś szoku finansowego, tylko nastawiam się na długą pracę. Bo jestem w studio sam, choć mam wspólników. Tylko mnie się nie znudziło robić gry, moi współpracownicy postanowili iść swoją drogą i życzę im powodzenia - powiedział Krzysztof Orzędowski.

REKLAMA

W jego opinii gra ma charakter typowo "pulpowy", czyli, że nawiązuje stylistycznie do gier z lat 90. XX wieku. Parę lat temu w sektorze gamingu pojawił się nurt do odświeżenia starych gier. W pomysłach firmy Cobble Games chodziło o grę na odstresowanie, ale nie chodziło o proste nawiązanie do takich gier jak np. "Hellboy". Gra "Chains of Fury" oferuje wiele krwistych strzelanek i daje sporo emocji. 

Posłuchaj

Krzysztof Orzędowski prezes studia Cobble Games oraz twórca gry "Chains of Fury" gościem Polskiego Radia 24 ( audycja "24 poziom"). 26:53
+
Dodaj do playlisty

 

- Gra była opracowywana przez pięć lat, bo była robiona z pasji, bez pożyczek i inwestora. Robiliśmy to z pasji i z miłości do tematu. To nie jest "Boomer Shooter", trzy razy był zmieniany coredesign, wiele rzeczy testowaliśmy. Wiele pomógł feedback nowego wydawcy - powiedział Krzysztof Orzędowski. 

REKLAMA

   

REKLAMA

*********

Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Gość: Krzysztof Orzędowski prezes studia Cobble Games oraz twórca gry "Chains of Fury"
Data emisji: 20.10.2024
Godzina emisji: 20.30

PR24/SW

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej