"Nobody Wants to Die". To gra narracyjna z klimatem filmów noir

- Chcieliśmy połączyć w "Nobody Wants to Die" opowieść detektywistyczną z klimatem klasycznych filmów z gatunku noir. Chodziło nam o grę narracyjną, piękną wizualnie, z ciekawą muzyką i humanistycznym przesłaniem - powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Grembowicz, scenarzysta z Critical Hit Games w audycji "24 poziom".

2024-10-13, 21:30

"Nobody Wants to Die". To gra narracyjna z klimatem filmów noir
Gra komputerowa "Nobody wants to die".Foto: mat. prasowe producenta

"Nobody Wants to Die" to tytuł nowej, polskiej gry wideo, przygotowanej przez studio Critical Hit Games. Gra pozwala wcielić sie w futurystycznego detektywa, rozwiązującego zagadkę kryminalną w świecie, w którym ludzkość znalazła sposób na wymykanie się śmierci.

Autorzy produkcji odwołują się do klasyki kina noir, kreśląc wizję Nowego Jorku przyszłości, wpisaną w konwencję filmów kryminalnych sprzed niemal stu lat, choć jednym z punktów odniesienia jest tu także "Łowca androidów" Ridleya Scotta.

Filmy kryminalne typu noir były inspiracją 

Sugestywna sceneria jest tłem nie tylko dla zagadek kryminalnych, ale także dla rozważań wpisujących się w nurt trans humanizmu. Gra, choć odchodzi od gatunkowych schematów, zyskała sporą przychylność zarówno krytyków, jak i graczy.


Posłuchaj

Marcin Grembowicz scenarzysta z Critical Hit Games gościem Polskiego Radia 24 ( audycja "24 poziom") 25:54
+
Dodaj do playlisty

 

REKLAMA

- To gra narracyjna z elementami z rekonstrukcją miejsca zbrodni w XXIV wieku w Nowym Jorku. To świat gdzie znaleziono sposób na nieśmiertelność przez przenoszenie świadomości z jednego ciała do drugiego. Ale tylko bogatych stać na tę formę nieśmiertelności. Gdy nie ma dość pieniędzy, wtedy trafia się do banków pamięci. Chodziło nam o zastanowieniu się nad sensem człowieczeństwa, czy ta forma nieśmiertelności jest wolnością - tłumaczył Marcin Grembowicz. 

W opinii gościa audycji widać z estetyki tej gry, że to coś pomiędzy konwencją filmów noir, z dodatkiem filozofii, która była podstawą samej powieści "Łowca androidów". Filmowa stylistyka noir była ważna pod względem konstrukcji psychologicznej bohatera, a nie tylko stylistyki graficznej. Wybory bohatera i jego strategia działania, dają wiele odcieni szarości. To nie są czarno-białe wybory moralne. Praca jest jedynym sensem życia detektywa, który jest pokazany w stylu filmów kryminalnych z lat 30. i 40. XX wieku. 

Duże znaczenie mają dialogi bohaterów 

- Dokumentacja ikonograficzna, była dla mnie czystą przyjemnością, bo czerpała z historycznych obrazów Nowego Jorku, ale sięgaliśmy także do takich filmów jak: "Chinatown" i "Sincity". Wyzwaniem były głosy bohaterów, bo oddawały wiele stanów emocjonalnych bohaterów, ale to się nam udało przez dobry dobór głosów dla dwójki głównych bohaterów. Ponieważ to gra narracyjna, słuchać wiele dialogów pomiędzy głównymi postaciami. Kluczowe wybory bohaterów następują także w wersji dialogowej, w wyborze miejsca gdzie dokonano zbrodni, które są przez nich rekonstruowane. Bohater ma na ręku "rekonstruktor", specjalne urządzenie, które pozwala odtwarzać wydarzenia - mówił Marcin Grembowicz. 

REKLAMA

***

REKLAMA

Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Goście:Marcin Grembowicz, scenarzysta z Critical Hit Games  
Data emisji: 13.10.2024
Godzina emisji: 20.32

PR24/SW


    

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej