Pasażer też ma swoje prawa!

2013-07-09, 20:00

Pasażer też ma swoje prawa!
. Foto: flickr.com/Kuster & Wildhaber Photography

Coraz więcej pasażerów jest świadomych swoich praw. Jednak wciąż nie jest to wiedza powszechna. Dlatego też Komisja Europejska zorganizowała kampanie informacyjną „Prawa pasażerów w zasięgu ręki", do której włączyli się przedstawiciele Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Posłuchaj

09.07 Daniel Godlewski o prawach pasażerów
+
Dodaj do playlisty

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie praw, jakie przysługują klientom korzystającym z różnych środków transportu. Daniel Godlewski , rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w PR24 zapewniał, że ta świadomość zależna jest od częstotliwości podróżowania pasażera:

- Największą świadomość praw pasażerów zauważamy u osób podróżujących regularnie, co zazwyczaj jest motywowane przez ich prace. To oni najczęściej do nas piszą skargi, gdy coś się dzieje, więc niewątpliwie ta świadomość wśród tej grupy jest coraz większa. Zauważyliśmy też, że w momentach, gdy zmieniała się interpretacja danego przepisu, liczba skarg wzrastała lub malała, więc najwyraźniej ludzie się tym interesują. Jednak, jak zwykle w życiu bywa, ogół jakąś świadomość ma, ale jest ona bardzo powierzchowna.

Daniel
Daniel Godlewski foto: PR24/JW

Najczęstszym powodem reklamacji jest opóźnienie lub odwołanie lotu. Ogólne przepisy dają prawo do odszkodowania, ale pod warunkiem, że samolot będzie opóźniony więcej niż pięć godzin. Jednak przepisy unijne nie precyzują w tej chwili jednoznacznie na jakiej wysokości odszkodowanie można liczyć. Najważniejszym czynnikiem jest długość trasy. Jednak linie lotnicze chętnie powołują się na tak zwaną silę wyższą. Jako siła wyższa jest traktowana usterka techniczna.

PR24/IAR

Polecane

Wróć do strony głównej