Konsumencie! Znaj swoje prawa!

Konsumenci mogą być zadowoleni. 25. grudnia w życie wchodzi uchwalona w maju przez Sejm nowa ustawa, która poszerza zakres praw konsumenta. Najważniejsza zmiana dotyczy dostosowania polskiego prawa do unijnego, także w handlu internetowym.

2014-12-17, 18:58

Konsumencie! Znaj swoje prawa!
. Foto: flickr/Zürich Tourismus

Posłuchaj

15.12.14 Piotr Mentlewicz: „Konsumenci nie boją się już dochodzić swoich praw (…)”
+
Dodaj do playlisty

Nowa ustawa to szereg zmian nie tylko dla konsumentów, ale także przedsiębiorców. Sprzedający za pośrednictwem Internetu będą mieli m.in. obowiązek dostarczać kupującemu znacznie szerszych informacji o kupowanym produkcie. Będą też zobowiązani dostarczyć potwierdzenie zawarcia umowy na kupno produktu lub usługi. Sprzedający weźmie również pełną odpowiedzialność za jakość dostarczonego produktu.

Szczegóły zmian w prawie konsumenckim omówił w PR24 prawnik Piotr Mentlewicz.

– Od 25 grudnia zmieni się czas zwrotu zakupionego towaru i ulegnie on wydłużeniu z 10 dotychczasowych dni do 14. Wzrosła także liczba wymogów względem przedsiębiorców z 7 do 21. Najważniejsza zmiana dotyczy obowiązku dostarczenia rzetelnej i dokładnej informacji konsumentowi – wymieniał Gość PR24.

Nowa ustawa ma poszerzyć zakres praw konsumenckich, ale pojawia się pytanie, na ile znamy i korzystamy ze swoich przywilejów w umowach handlowych. Na świecie modelowym przykładem znajomości swoich praw konsumenckich jest społeczeństwo amerykańskie.

REKLAMA

Piotr Mentlewicz przyznał, że w Polsce ze świadomością prawną konsumentów jest coraz lepiej.

– Świadomość prawna w Polsce wzrosła, a do tego prowadzone są specjalne kampanie w tym zakresie. UOKiK wykonuje ogromną pracę i pojawia się coraz więcej rzeczników konsumenta oraz konsumenckich organizacji pozarządowych. Konsumenci nie boją się już dochodzić swoich praw przed sądem – powiedział prawnik.

PR24/gm

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej