Telefon zaufania dzwoni w wakacje

Myśli samobójcze, kłopoty w kontaktach z rówieśnikami i problemy w domu. To tematy, z którymi najczęściej dzieci i nastolatkowie dzwonią pod numer 116 111. Lucyna Kicińska z Fundacji Dzieci Niczyje w Polskim Radiu 24 mówiła o pracy konsultanta Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

2015-08-03, 16:22

Telefon zaufania dzwoni w wakacje
Koniec wakacji i początek roku szkolnego to moment w którym wiele dzieci decyduje się na poszukiwanie pomocy.Foto: Foto: flickr.com/apdk

Posłuchaj

03.08.15 Lucyna Kicińska: „Myśli samobójcze i deklaracje popełnienia samobójstwa w trakcie rozmowy, to codzienne telefony, jakie odbieramy.”
+
Dodaj do playlisty

Jak mówił gość Polskiego Radia 24, konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży odbierają 200-800 rozmów każdego dnia. Lucyna Kicińska dodała, że koniec wakacji i początek szkoły to moment, w którym dzieci poruszają inne kwestie niż w pozostałej części roku.

Ekspertka podkreślała w Polskim Radiu 24, że konsultanci często muszą mierzyć się z bardzo trudnymi rozmowami. – Myśli samobójcze i deklaracje popełnienia samobójstwa w trakcie rozmowy to codzienne telefony, jakie odbieramy – wyjaśniał gość Polskiego Radia 24.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Fundacji Dzieci Niczyje funkcjonuje od 2008 roku. Konsultanci rocznie odbierają ok. 130 tys. telefonów. Połączenia z numerem 116 111 są bezpłatne.

Polskie Radio 24/mp/mr

Polecane

Wróć do strony głównej