Spada czytelnictwo prasy papierowej
Od kilku lat w Polsce systematycznie spada czytelnictwo prasy, zarówno kolorowej jak i codziennej. Coraz mniejsze nakłady mają tygodniki i magazyny specjalistyczne. W Polskim Radiu 24 dyskusja m.in. o tym, czy w najbliższym okresie czeka nas zanik prasy papierowej na rzecz wydań internetowych.
2015-08-29, 19:42
Posłuchaj
Według badań w I półroczu br. niemal wszystkie tygodniki zanotowały wyraźne spadki sprzedaży. Wyjątkiem okazał się „Tygodnik Powszechny”. Podobna sytuacja dotyczy dzienników oraz miesięczników.
– Sądzę, ze w perspektywie najbliższych lat wersje papierowe gazet nie znikną z polskiego rynku. Mimo wszystko przyzwyczajenia czytelników są zbyt mocne, by w zdecydowanej części przejść na format cyfrowy. 80 proc. respondentów, którzy wzięli udział w jednym z naszych ostatnich badań stwierdziło, że tradycyjna prasa papierowa utrzyma się w użytku – powiedział Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.
W Polsce, podobnie jak w innych państwach, każde kolejne pokolenie ma swoje ulubione medium. W tym momencie są to wersje elektroniczne poszczególnych tytułów prasowych. Według Waldemara Izdebskiego, prezesa Polskich Badań Czytelnictwa, duży wpływ na tą sytuację ma olbrzymi rozwój technologiczny, a także zmieniający się tryb życia Polaków.
REKLAMA

– Bardzo ważne są zmiany jakie zaszły w ostatnich latach w technologii. Jednak zmienił się przede wszystkim sposób funkcjonowania Polaków. Żyjemy coraz bardziej aktywnie, mamy coraz więcej obowiązków i mniej czasu. Uważam, że właśnie czynnik czasu powoduje, że ludzie potrzebują szybszych mediów, bo nie mają możliwości, by zapoznać się z zawartością papierowej gazety. Na to potrzeba spokoju i skupienia, a tego coraz bardziej nam brakuje – dodał.
O problemach rynku prasy papierowej i perspektywach dla tego typu medium mówił również Marek Miller, redaktor naczelny vortalu prasa.info.pl.
Polskie Radio 24/db
REKLAMA
REKLAMA