Nieudane wakacje do reklamacji
Trwa ostatnia fala wakacyjnych wyjazdów. We wrześniu jest taniej, mniej tłoczno i chłodniej, ale nawet wtedy niezadowolony turysta ma prawo reklamować wycieczkę. W Polskim Radiu 24 Mariusz Hildebrand z BIG InfoMonitor radził, jak dochodzić swoich praw w biurach podróży.
2015-09-03, 17:02
Posłuchaj
Turyści rozczarowani wyjazdem mają 30 dni na złożenie reklamacji. Mariusz Hildebrand wyjaśnił, jak powinno wyglądać właściwie sformułowane zażalenie.
– Reklamacji możemy dokonać na miejscu i złożyć je na ręce rezydenta. Jednak w takim przypadku trzeba mieć potwierdzenie przyjęcia takiej reklamacji. Natomiast po powrocie skargę możemy złożyć w biurze turystycznym. Musi opisać, co było nie tak w stosunku do oferty, którą otrzymaliśmy. Konieczna jest oczywiście dobra dokumentacja wszystkich odstępstw od przedłożonej przez operatora propozycji – mówił ekspert BIG InfoMonitor.
Doradzał, że warto robić zdjęcia i nagrywać filmy, jezeli nie jesteśmy zadowoleni np. z warunkaów zamieszkania czy wyżywienia.
- Wszystko, co udokumentujemy, będzie podstawą dochodzenia reklamacji – dodał gość Polskiego Radia 24.
REKLAMA
W całej rozmowie także m.in. o tym, jak uchronić się przed niewłaściwym wyborem biura podróży i co zrobić, gdy organizator wyjazdu zbankrutuje.
Polskie Radio 24/gm/ms/
REKLAMA