Zwroty i reklamacje e-zakupów

Podczas zakupów przez Internet przysługuje nam więcej praw niż w sklepach stacjonarnych. Chodzi głównie o możliwość zwrotu towaru. W Polskim Radiu 24 o prawach kupujących i obowiązkach sprzedających w sieci mówił Rafał Stępniewski z portalu rzetelnyregulamin.pl.

2015-11-03, 18:08

Zwroty i reklamacje e-zakupów
Klienci kupujący za pośrednictwem sieci często nie zdają sobie sprawy, że przysługuje im więcej praw niż wtedy kiedy kupują towary w sklepach stacjonarnych.Foto: flickr/Ben Smith

Posłuchaj

03.11.15 Rafał Stępniewski: „Odbierając zakupiony towar od kuriera już możemy podjąć decyzję o zwrocie (…)”.
+
Dodaj do playlisty

W tradycyjnym sklepie możliwość zwrotu towaru pozbawionego wad zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. W Internecie zgodnie z obowiązującym prawem każdy towar może zostać zwrócony do sprzedającego bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od chwili jego dostarczenia. Szczegóły procedury zwrotu przybliżył Rafał Stępniewski.

– Odbierając zakupiony towar od kuriera już możemy podjąć decyzję o zwrocie. Nie musimy podawać powodu rezygnacji z zakupu. Wystarczy powiadomić sprzedawcę i najlepiej zrobić to mailowo, gdzie zawieramy tekst o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Od daty poinformowania biegnie kolejny termin 14 dni na odesłanie towaru – tłumaczył ekspert.

– Przy zwrotach należy pamiętać także o tym, że jako kupujący jesteśmy odpowiedzialni za pomniejszenie wartości towaru. Powinniśmy się z nim tak obchodzić w razie wątpliwości, żeby sprzedawca miał możliwość późniejszego sprzedania zwróconego towaru – dodał Rafał Stępniewski.

Więcej o prawach kupującego do zwrotu i reklamacji towaru zakupionego przez Internet w całej rozmowie.

REKLAMA

Polskie Radio 24/gm/mr

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej