24 Poziom: Hard West, czyli mroczny klimat Dzikiego Zachodu

Bezprawie, przemoc, strach i śmierć. Ciemną stronę Dzikiego Zachodu ukazali nam twórcy gry Hard West, turowej strategii rozgrywanej w czasach, gdy najważniejszy był refleks i niezawodny rewolwer. W najnowszej odsłonie 24. Poziomu Paweł Kroenke i Jan Rawski ze studia CreativeForge Games, odpowiedzialnego za grę, scharakteryzowali jej klimat i mocne strony. Swoimi wrażeniami podzielił się także recenzent – Kuba Lech.

2015-11-21, 15:58

24 Poziom: Hard West, czyli mroczny klimat Dzikiego Zachodu
Kadr z gry "Hard West". Foto: mat. promocyjne

Posłuchaj

21.11.15 Paweł Kroenke: „W Hard West postawiliśmy na rozwiązania, które zapewniają grze widowiskowość i dobry poziom wizualny (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Przy pracach nad Hard West brali udział projektanci, którzy mogą pochwalić się takimi hitami, jak Call of Juarez, Dead Island lub Shadow Warrior. Ich najnowsze dzieło przenosi gracza w XIX wiek do spalonych słońcem amerykańskich prerii oraz miasteczek z saloonami, bankami i domami cielesnych uciech. Główny bohater to niejaki Warren, rewolwerowiec którego zadaniem jest zemsta na ludziach, którzy w przeszłości wyrządzili mu krzywdę.

– Dla wielu osób w Polsce western przez lata był jednym z nielicznych przykładów kultury zachodniej, które docierały do naszego kraju. Ten gatunek ma w sobie coś bardzo uniwersalnego. Wiele wartości i konfliktów aktualnych jest po dziś dzień. Myślę, że dlatego powstało już kilka polskich gier nawiązujących do Dzikiego Zachodu, w tym m.in. Hard West – powiedział Paweł Kroenke.

Podstawą gry jest eksploracja dostępnego w poszczególnych scenariuszach świata, odkrywanie mrocznych tajemnic i kolekcjonowanie przedmiotów pomagających rozwijać naszą postać. Nie mogło oczywiście zabraknąć westernowych strzelanin. To właśnie starcia, toczone w szczegółowych i dość rozległych lokacjach, są jednym z najważniejszych elementów produkcji.

– Muszę przyznać, że gra bardzo mi się spodobała. Duży asortyment pistoletów i strzelb wpływa niezwykle pozytywnie na klimat rozgrywki. Plusem jest także sprowokowanie gracza do taktycznego myślenia nad odpowiednim podejściem do przeciwnika i unieszkodliwienia go. Nie ma możliwości, by niczym Rambo, w prosty i niezbyt wymagający sposób prowadzić pojedynki i eliminować kolejnych rewolwerowców – powiedział Kuba Lech.

REKLAMA

Na temat gry mówił również Jan Rawski.

W audycji ponadto recenzja najnowszej odsłony Call of Duty: Black Ops III. Nie zabrakło także przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.

Gospodarzami 24. Poziomu byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.

Polskie Radio 24/db

REKLAMA

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej