Kiedy można zwrócić produkt?

Okres przedświąteczny to czas zakupów. Jednak prezent kupiony pod presją zbliżającego się Bożego Narodzenia nie zawsze okazuje się trafiony. Jak wskazywała w Polskim Radiu 24 Marta Dąbrowska, prawnik ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, nie zawsze można go zwrócić.

2015-12-07, 15:41

Kiedy można zwrócić produkt?
Zwrotu niechcianego produktu możemy dokonać online/fot.flickr/dennis rarter

Posłuchaj

07.12.15 Marta Dąbrowska o prawach konsumentów.
+
Dodaj do playlisty

Gość Polskiego Radia 24 podkreślał, że takie prawo obowiązuje podczas zakupów dokonywanych na odległość. – Za pośrednictwem Internetu lub telefonu – mówiła Marta Dąbrowska. – Prawo do zwrotu mamy także w przypadku produktów zakupionych podczas prezentacji, poza miejscem regularnej sprzedaży – tłumaczyła.

Możliwość zwrotu towaru w sklepie stacjonarnym konsument ma wtedy, gdy taką opcję przewiduje sprzedawca. Marta Dąbrowska radziła na naszej antenie, by przy dokonywaniu zakupów, przy kasie, dopytać czy istnieje taka możliwość.

Tymczasem Stowarzyszenie Konsumentów Polskich – w przypadku problemu związanego np. z reklamacją – za pomocą formularza zawartego na stronie internetowej www.porady.konsumenci.org udziela porad, na które konsument może się powołać w przypadku sporu ze sprzedawcą.

Więcej w całej rozmowie.

REKLAMA

Polskie Radio 24/mp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej