24. Poziom: Akcelerator gier wideo
Zapewnienie opieki mentorskiej, finansowania, a także pomocy w pozyskiwaniu środków, inwestorów oraz wydawców. Oto główne założenia akceleratora gier wideo, projektu mającego wspierać polskich autorów gier w działalności na światowym rynku. O szczegółach tego innowacyjnego przedsięwzięcia mówiliśmy w najnowszej odsłonie 24. Poziomu.
2016-06-04, 15:32
Posłuchaj
Polacy potrafią już projektować doskonałe gry, z wprawą zajmują się grafiką i muzyką. Jednak nie każdy z nich potrafi sprawnie poruszać się w meandrach księgowości czy szybko docierać do inwestorów. Właśnie takie umiejętności ma wspierać nowy projekt, którego organizatorem jest Agencja Rozwoju Przemysłu, Uniwersytet Śląski i powiat cieszyński.
– Wzorowaliśmy się na estońskim pomyśle, który działa na podobnej zasadzie. Nasza koncepcja zakłada, że w dwóch konkursach w ciągu roku będziemy przyjmować 10 twórców gier wideo. Po specjalnym trzymiesięcznym szkoleniu będą w stanie prowadzić własną firmę. Nasz projekt ma wspomóc ich w tym, by byli w stanie robić to z sukcesami – powiedział Karol Wosiński z Biura Rozwoju i Innowacji Agencji Rozwoju Przemysłu.
Na temat projektu mówił również dr Remigiusz Kopoczek z Uniwersytetu Śląskiego.
Ponadto w audycji Konrad Tomaszkiewicz ze studia CD Projekt Red opowiedział o ostatnim fabularnym dodatku do trzeciej części Wiedźmina – „Krew i wino”.
REKLAMA
Natomiast Robert Łapiński, organizator warszawskiego festiwalu retro-komputerów Pixel Heaven, opowiedział o jego szczegółach i zaprezentował najciekawsze punkty programu.
Nie zabrakło także przeglądu najciekawszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
24. Poziom prowadzili Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.
Polskie Radio 24/db
REKLAMA
REKLAMA