24. Poziom: Fenomen aplikacji Pokemon GO
Niemal 500 mln dolarów zarobiła na aplikacji Pokemon GO firma Niantic Labs. Popularność produktu przebiła najśmielsze oczekiwania twórców, tym bardziej, że wynik został osiągnięty w ciągu niespełna dwóch miesięcy od czasu premiery. W najnowszej audycji 24. Poziom rozmawialiśmy o fenomenie aplikacji i światowej modzie na łapanie Pokemonów.
2016-09-03, 15:15
Posłuchaj
Pokemon GO to gra, która wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości – zmusza ludzi do wyjścia na zewnątrz i spacerowania po mieście. Stworzony przez użytkownika bohater, porusza się po rzeczywistej mapie okolicy i łapie wirtualne stworki, które były bohaterami kultowego serialu Pokemon.
– Bez wątpienia na całe szaleństwo wokół aplikacji złożył się sentyment do niezapomnianego serialu. Jest ona także łatwo dostępna i darmowa. Połączenie geolokacji oraz rozszerzonej rzeczywistości było czymś nowym dla przeciętnego użytkownika smartfona i również złożyło się na niesamowity sukces aplikacji – powiedział Patryk Fijałkowski z serwisu Polygamia.
Aplikacja Pokemon GO przez długi czas była najlepiej zarabiającą aplikacja na świecie. Jednak niedawno liczba aktywnych graczy spadła z 45 do 30 milionów. Niektórzy widzą w tym początek końca gry.
– W Polsce wakacje pozostają już tylko wspomnieniem, rozpoczął się rok szkolny, za niedługo nadejdzie jesienna plucha i następnie zimowe mrozy. Sądzę, że te właśnie okoliczności spowodują jeszcze większy odpływ użytkowników aplikacji. Podobnie będzie w innych częściach świata. Poza tym nie widzę za bardzo możliwości jej rozwoju, a wiadomo, że każda formuła kiedyś się wyczerpuje – zaznaczył dr Karol Jachymek.
REKLAMA
Ponadto w audycji recenzent Kuba Lech podzielił się swoimi wrażeniami z testowania gry Homeworld: Deserts of Kharak.
Nie zabrakło także przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
Gospodarzami 24. Poziomu byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.
Polskie Radio 24/db
REKLAMA
Data emisji: 03.09.16
Godzina emisji: 14:15
REKLAMA