Telefon zaufania pomaga dzieciom
Problemy w relacjach z rówieśnikami, pierwsze miłości, kłopoty w domu – to najczęściej poruszane przez młodych ludzi tematy rozmów z konsultantami Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Lucyna Kicińska z Fundacji Dzieci Niczyje mówiła w Polskim Radiu 24 o tym, z jakimi kłopotami zgłaszają się do nich najmłodsi.
2015-05-29, 17:21
Posłuchaj
– Dzieci i młodzież dzwonią do nas w różnych sprawach. Wiodącym tematem są jednak relacje rówieśnicze – wskazywała Lucyna Kicińska. – Młodzi ludzie dzwonią, by porozmawiać o swoich kłótniach, sprzeczkach i nieporozumieniach. Często nastolatkowie mówią także o pierwszych rozstaniach, a także kłopotach w związkach – dodała przedstawicielka Fundacji Dzieci Niczyje.
Lucyna Kicińska podkreślała w Polskim Radiu 24, że dla dzwoniących bardzo ważna jest anonimowa forma kontaktu, którą zapewnia telefon. – Dzieci bardzo sobie cenią fakt, że telefon jest anonimowy. Dzięki temu mogą porozmawiać z konsultantem o wszystkim. Dodatkowo, osoba będąc po drugiej stronie nie będzie wiedziała, jak dzwoniący się nazywa i gdzie mieszka. To istotne – tłumaczyła ekspertka.
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Fundacji Dzieci Niczyje funkcjonuje od 2008 roku. W tym czasie konsultanci odebrali ponad 800 tys. połączeń. Koszt połączenia z numerem 116 111 jest bezpłatny.
Więcej w rozmowie z Lucyną Kicińską.
REKLAMA
Polskie Radio 24/mp
REKLAMA