Martyna Rubinowska o umiejętnościach społecznych w edukacji

Martyna Rubinowska z Fundacji Ashoka przybliżała w Polskim Radiu 24 znaczenie rozwijania umiejętności społecznych, jak m.in. empatia i praca w grupie, podczas edukacji szkolnej. – Wychodzimy z założenia, że dzieci powinny uczyć się dla społeczności, a nie dla siebie – powiedziała gość.

2015-10-04, 14:05

Martyna Rubinowska o umiejętnościach społecznych w edukacji
Martyna Rubinowska w studiu Polskiego Radia 24. Foto: PR24/MR

Posłuchaj

04.10.15 Martyna Rubinowska: „W Polsce jest wiele szkół, gdzie dzieje się wiele dobrego (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Fundacja Ashoka Polska uruchomiło program „Szkoły z mocą zmieniania świata”. Poszukuje szkół, które rozwijają u dzieci i młodzieży nie tylko wiedzę, ale także kluczowe umiejętności społeczne, takie jak: empatia, uważność, praca w grupie, przywództwo, kreatywność i otwartość na zmiany. Jednak fundacji zależy również na rozpoczęciu ogólnopolskiej dyskusji o roli umiejętności społecznych w edukacji.

– Chcielibyśmy, żeby edukacja była przyjemnością. Z tego względu szkoły muszą stawiać na aktywne uczenie się, ponieważ tak można się uczyć i tak powinna wyglądać nauka. Każde dziecko może zmieniać rzeczywistość dookoła siebie. Zależy nam, aby mówiono o tym, że umiejętności społeczne są nie mniej ważne niż wiedza – mówiła Martyna Rubinowska.   

Fundacja Ashoka istnieje od roku 1980 i działa obecnie w ponad 80 krajach, w tym także w Polsce. Organizacja pojawiła się w naszym państwie w roku 1995. Członkowie Fundacji Ashoka Polska pracują m.in. na rzecz dzieci i dorosłych w kryzysie, ochrony środowiska naturalnego, edukacji dzieci i młodzieży oraz budowania demokratycznego społeczeństwa.

Więcej o projektach Fundacji Ashoka w całej rozmowie.

Polskie Radio 24/gm/mr

Polecane

Wróć do strony głównej