Jak odzyskać pieniądze za nieudane wakacje?
Jak składać reklamacje usług turystycznych? O tym w audycji Pogotowie Konsumenckie Polskiego Radia 24 mówiła Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów).
2016-09-02, 08:18
Posłuchaj
Reklamację do biura podróży powinna składać osoba, która podpisywała umowę z biurem podróży. Wyjątkiem może być sytuacja, w której ktoś danym wyjazdem nas obdarował.
– Osoba, która podpisała umowę jest płatnikiem, więc to ona powinna złożyć reklamację. Jednak są też takie sytuacje, kiedy kupujemy dany wyjazd jako prezent. Wówczas ci, którzy byli na tym wyjeździe, składają reklamację, powołując się na osobę, która podpisała umowę – mówiła Małgorzata Cieloch.
Reklamacji może podlegać m.in. rozminięcie się z jakością usług turystycznych, monotonne jedzenie lub zakwaterowaniem w innym miejscu o niższym standardzie.
– W reklamacji musimy napisać, co się wydarzyło i oszacować kwotę, jaką żądamy od biura podróży. Pomocna w szacunkach może być tzw. tabela frankfurcka, która jest pewnego rodzaju ściągą, z której konsument może skorzystać – tłumaczył gość Polskiego Radia 24. – Większość nierozstrzygniętych pozytywnie reklamacji wynika z tego, że konsument przeszacował to, czego żądał albo nie ma dowodu na to, że to się wydarzyło – dodał.
REKLAMA
Więcej rad w całym programie.
Gospodarzem audycji był Błażej Prośniewski.
Polskie Radio 24/dds
__________________
REKLAMA
Data emisji: 01.09.2016
Godzina emisji: 21.33
REKLAMA