Czy warto budować Centralny Port Lotniczy?
Jeszcze w tym roku rząd ma podjąć decyzję w sprawie budowy Centralnego Portu Lotniczego. Lotnisko miałoby obsługiwać 50 milionów pasażerów rocznie i być jednym z głównych miejsc przesiadkowych w naszej części Europy. O znaczeniu CPL mówił Mariusz Wiatrowski ze Związku Regionalnych Portów Lotniczych; prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
2017-02-23, 17:15
Posłuchaj
Gość wskazywał, że decyzja powinna być oparta o wykazanie synergii ruchu lotniczego takiego, jaki postuluje PLL LOT. Dlatego – zdaniem Wiatrowskiego – LOT powinien obecnie budować swoją pozycję, po to, by zbudować taki potencjał, który pozwoli mu wykorzystać lotnisko, gdy już powstanie.
Gość tłumaczył, że obecnie jedynym portem przesiadkowym jest Lotnisko Chopina. – Żaden regionalny port nie realizuje takiego modelu. Realizuje ruch związany z liniami niskokosztowymi, do hubów w innych państwach – mówił. Dodał, że Okęcie roli polskiego hubu nie da rady wypełnić już za 5-10 lat. – Musi ją przejąć inne lotnisko, o większej przepustowości – wyjaśniał.
Mariusz Wiatrowski podkreślił, że po wybudowaniu Centralnego Portu Lotniczego Lotnisko Chopina przestanie istnieć. Ważną rolę odegra natomiast Modlin.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Gospodarzem programu był Krzysztof Grzybowski.
Polskie Radio 24/ip
____________________
Data emisji: 23.02.2017
Godzina emisji: 16:35
Polecane
REKLAMA