Grzechy polskiej reklamy

Reklama lubi kontrowersje. Czasami, aż za bardzo. Niestety jednak często przekraczają. Reklamy powinny być robione w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami.

2014-01-28, 17:17

Grzechy polskiej reklamy
. Foto: flickr.com/Jeroen Kransen

Posłuchaj

28.01.14 Zbigniew Lazar o wadach współczesnej reklamy
+
Dodaj do playlisty

Reklamy nie mogą nadużywać zaufania odbiorców i wprowadzać odbiorców w błąd. Poważnym problemem są reklamy z udziałem dzieci. Bardzo często reklamodawcy wykorzystują nieświadomość, naiwność i niewiedzę najmłodszych odbiorców.

- Wadą reklam jest ich inwazyjność. Coraz mniej osób ogląda reklamy, gdyż ich oddziaływanie jest niebezpieczne. Narzucanie nam tego co mamy kupić, lubić, pic i jeść nie ma już takiego działania jak kiedyś. Reklama powinna być dyskretna i zachęcająca – powiedział Zbigniew Lazar, trener biznesu, specjalista od wizerunku i komunikacji.

W reklamach jest za mało kreacji, błyskotliwości. Brakuje już takich pomysłów, które weszłyby do obiegu i były chętnie powtarzane. W reklamach zagranicznych większe znaczenie odgrywa cisza.

- To, czego oczekujemy od reklamy to element zaskoczenia. Reklama powinna zadziwiać, a nie szokować. Większe wrażenie na słuchaczach robi milczenie niż chaos. Na podstawie dowcipu, niedomówienia można zareklamować wszystko, trzeba to jednak robić bardzo mądrze i ostrożnie – dodał Gość PR24.

REKLAMA

PR24/ Paulina Olak

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej