Rodzinne granie w gry
Niedawno wydana została książka „Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje”. O tym, w jaki sposób gry wpływają na relacje pomiędzy rodzicami a dziećmi, gdzie tkwią zagrożenia, a gdzie potencjał edukacyjny, który nie jest prosty do wykrzesania, rozmawiali w audycji 24 Poziom autor książki - Damian Gałuszka, Elżbieta Żywiczyńska (blog zGrana rodzina) i Kamil Szwarbuła z Instytutu Badań Edukacyjnych.
2018-01-13, 15:05
Posłuchaj
Jak podkreślił Damian Gałuszka, jest to w pewnym stopniu książka naukowa, którą pisał też z myślą o rodzicach. - Są w niej wywiady z rodzicami grających dzieci i wywiady eksperckie z socjologami, psychologami, badaczami gier. W książce opisuję też sytuację, w której dziecko dostaje dostęp do konsoli czy komputera, pojawiają się gry i nie ma w tym wszystkim rodziców. Przestają się angażować. Chciałem walczyć z takim podejściem wśród rodziców. Dla mnie gra video i jej wykorzystywanie w świadomy sposób może być szansą na wspólne spędzanie czasu – mówił.
Kamil Szwarbuła odniósł się z kolei do wyników badań prowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych. - Ogólna ocena naszych badaczy jest taka, że gry oddziałują na dzieci negatywnie, ponieważ odciągają młodego człowieka od nauki. Statystycznie młody człowiek gra w gry przez 1,5 godziny dziennie. Niektórzy znacznie dłużej - mówił.
- Jeśli rodzic interesuje się np. malarstwem, można znaleźć grę, która porusza temat malarstwa. Jest gra, w której można wcielić się w mecenasa sztuki – zaznaczyła Elżbieta Żywiczyńska.
- Dzięki grze możemy poruszyć kolejny temat, który może stać się początkiem świetnych, nieraz głębokich dyskusji – podsumowała.
REKLAMA
W audycji także przegląd wiadomości technologicznych.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji był Przemysław Pawełek.
Polskie Radio 24/pr
REKLAMA
24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radu 24 - wszystkie audycje
____________________
Data emisji: 13.01.17
Godzina emisji: 14:15
REKLAMA