Pedagogika inkluzyjna pozwala wszystkim uczniom "rozwinąć skrzydła"
Gośćmi Czasu na Naukę byli dr hab. Tadeusz Pietras, psychiatra z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i dr Kasper Sipowicz z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Eksperci w Polskim Radiu 24 mówili o zastosowaniu systemu pedagogiki inkluzyjnej w edukacji osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
2017-04-18, 13:37
Posłuchaj
Jak wskazywał na naszej antenie dr Kasper Sipowicz, pedagogika inkluzyjna jest swego rodzaju odpowiedzią na niedoskonałości związane z działalnością szkół integracyjnych.
– System integracyjny polega na tym, że funkcjonują oddziały integracyjne w szkołach ogólnodostępnych. Badania pokazują jednak, że de facto integracja jest pozorna, sprowadza się do tego, że niepełnosprawni i sprawni uczniowi są nauczani w jednej klasie; np. na przerwach grupy sprawnych i niepełnosprawnych izolują się od siebie – wyjaśniał gość PR24.
Zdaniem dra Sipowicza, pedagogika inkluzyjna pozwala wszystkim uczniom na „rozwinięcie skrzydeł”. – Tego typu edukacja polega na opracowaniu indywidualnego planu wsparcia dla każdego ucznia, zarówno niepełnosprawnego, jak i pełnosprawnego. Plan bazuje na talentach, mocnych stronach danego dziecka i rozwijaniu tych cech – tłumaczył ekspert z APS w Warszawie.
Dr hab. Tadeusz Pietras w Czasie na Naukę mówił m.in. o tym, jak rozwój potencjału intelektualnego wpływa na dobrostan zdrowotny osób niepełnosprawnych.
REKLAMA
Gospodarzem audycji był Artur Wolski.
Polskie Radio 24/mp
_________________
Data emisji: 18.04.17
REKLAMA
Godzina emisji: 11.45
REKLAMA