Olga Doleśniak-Harczuk: rynek mediów w Niemczech jest zamknięty

- Państwo niemieckie nie pozwala na to, aby media znalazły się w rękach niepowołanych. Nie oznacza to jednak, że nie ma tam ambicji do ekspansji na innych rynkach – mówiła w Polskim Radiu 24 Olga Doleśniak-Harczuk, ekspert Instytutu Staszica.

2019-09-12, 14:45

Olga Doleśniak-Harczuk: rynek mediów w Niemczech jest zamknięty
Bundestag, Berlin. Foto: pixabay / CC0

Posłuchaj

12.09.19 Olga Doleśniak-Harczuk: w Polsce media, zwłaszcza lokalne, weszły w ręce obcego kapitału
+
Dodaj do playlisty

Powiązany Artykuł

Krzysztof Czabański 1200.jpg
Krzysztof Czabański: opozycja chciałaby totalnej władzy w mediach

Amerykańska firma KKR stała się największym udziałowcem niemieckiej grupy medialnej Axel Springer, płacąc 2,9 miliarda euro za 43,54 procent akcji koncernu. Po transakcji Axel Springer ma zostać wycofany z giełdy. - Sprzedaż akcji Axel Springer jest oceniana na rynku niemieckim jako historyczne wydarzenie. Przejęcie w ocenie niemieckich komentatorów jest tymczasowe, dokona się pewnego rodzaju restrukturyzacja i zwrot w kierunku treści internetowych, postawienie na treści płatne – mówiła publicystka.

- Rynek mediów niemieckich jest interesujący pod względem inwestycji zagranicznych, które były tam zawsze sekowane. Teoretycznie otwarty, jest tak naprawdę zamknięty – przypominała Olga Doleśniak-Harczuk, zaznaczając jednocześnie, że media niemieckie chętnie inwestują w innych krajach. - Obserwujemy to od wielu lat, nie tylko w Polsce, ale również na Bałkanach, gdzie projekt głębszego wejścia w rynek medialny częściowo się powiódł. W Polsce niestety media, zwłaszcza lokalne, weszły w ręce obcego kapitału – podkreślała.

W audycji pruszono również wynik ostatnich wyborów do parlamentu krajowego w Saksonii, w których wygrała CDU, zdobywając ponad 31 proc. głosów. W Brandenburgii nadal najsilniejszą partią będzie SPD, na którą zagłosowało 26 proc. wyborców. Drugie miejsce w obu landach przypadnie według narodowo-konserwatywnej Alternatywie dla Niemiec (AfD) – To bardzo duży spadek w stosunku 2014 r, zwłaszcza, biorąc pod uwagę sukces AfD. Okazało się, ze jest to siła z która nie będzie łatwo wygrać – stwierdziła publicystka.

Rozmawiał Antoni Trzmiel.

REKLAMA

Więcej w zapisie audycji. 

PR24/ka

____________________ 

Data emisji: 14.09.2019

Godzina emisji: 14:06

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej