"Nawiązanie do tradycji II RP". Marek Król o budowie tunelu pod Świną

 - Mimo kryzysu nie przerwano takich inwestycji jak tunel pod Świną, Mierzeja Wiślana i Centralny Port Komunikacyjny. Będą one decydowały o przyszłości Polski - mówił na antenie Polskiego Radia 24 Marek Król z tygodnika "Sieci". 

2021-03-05, 13:40

"Nawiązanie do tradycji II RP".  Marek Król o budowie tunelu pod Świną
Marek Król. Foto: PR24/MR

W piątek 5 marca rozpocznie się drążenie tunelu pod Świną, inwestycja połączy wyspy Uznam i Wolin i pozwali na łatwą komunikację między dwiema częściami Świnoujścia. W uroczystości nadania imienia "Wyspiarka" maszynie drążącej i rozpoczęcia prac nad tunelem wzięli udział premier Mateusz Morawiecki oraz wicepremier Jarosław Kaczyński.

Powiązany Artykuł

twitter jarosław kaczyński zachodniopomorskie 663.jpg
Budowa tunelu łączącego Uznam i Wolin. Prezes PiS: Polska będzie już pod każdym względem jednym państwem

Zdaniem gościa Polskiego Radia 24 mamy do czynienia z kontynuacją cywilizacyjnych dzieł II RP, jak budowa Gdyni. - Zjednoczona Prawica jest jedyną formacją polityczną, która tak pięknie nawiązuje do tradycji II RP. Przetrwała 20 lat, ale to, co nam zostawiła, przynosi owoce do dziś. Centralny Okręg Przemysłowy powstał po wielkim kryzysie z końca lat 20. XX wieku. Rok 1939 przerwał tę inwestycję, która miała znaczenie dla całej Polski. Mamy nawiązanie do tych tradycji. Przez 30 lat nie zrobiliśmy tyle, co pokolenie międzywojenne - powiedział Marek Król. 

Publicysta podkreślił, że mimo kryzysu Polacy wykazują witalność. - Najważniejsze, że nie przerwano inwestycji jak przekop pod Świną, Mierzeja Wiślana i Centralny Port Komunikacyjny. Te inwestycje będą decydowały o przyszłości Polski. Połączenia drogowe są przy tym kluczowe. Stąd działania ekipy PiS, by otworzyć wewnętrznie i zewnętrznie Polskę - podkreślił Król.

REKLAMA

Posłuchaj

Marek Król o budowie tunelu pod Świną (Północ - Południe) 12:48
+
Dodaj do playlisty

 

Obecnie z wyspy Wolin na wyspę Uznam, na której znajduje się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi, kursują promy pasażersko-samochodowe na dwóch przeprawach - Warszów i Centrum. Koszt budowy tunelu pod Świną to ponad 912 mln zł.

Więcej w nagraniu. 

REKLAMA

***

Audycja: "Północ - Południe"
Prowadzący: Ryszard Gromadzki
Gość: Marek Król ("Sieci") 
Data emisji: 5.03.2021
Godzina: 12.42

PR24/tj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej