Alkohol w tubkach wycofany, ale problem pozostał. "Polacy piją, żeby się upić"
- W statystykach picia nie jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie. Jednak nasz sposób picia jest inny niż np. w krajach południowych. Jednorazowo pijemy więcej i mocniejsze trunki - tłumaczył w Polskim Radiu 24 były szef Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Krzysztof Brzózka.
2024-10-06, 14:58
Nie milknie oburzenie na jedną z marek, która wypuściła na rynek produkt z alkoholem w tubkach. Szok wzbudza branding produktu – opakowanie przypominają te stosowane w musach czy sokach, po które chętnie sięgają najmłodsi. Potępienie wyrazili najważniejsi politycy, w tym premier. Po medialnej burzy, producent podjął decyzję o wycofaniu produktu.
Gość Polskiego Radia 24 podkreślił, że jest pod ogromnym wrażeniem reakcji społecznej i polityków w tej sprawie. - Chyba pierwszy raz w historii nowożytnej Polski zdarzyło się, że wszyscy równo wystąpili przeciwko alkoholowi, który mógł być dostępny dla dzieci. Jednak od wielu lat część produktów alkoholowych skierowana jest do dzieci poprzez reklamy. Alkohol w soczkach to wyjątkowo bulwersująca sprawa. Być może to zdarzenie pozwoli zwrócić uwagę na problem alkoholu wśród dzieci i młodzieży - powiedział Krzysztof Brzózka.
Posłuchaj
"Przebijamy wszystkie kraje UE"
Prawie dziewięć litrów czystego alkoholu na osobę. Tyle według danych polskiego przemysłu spirytusowego wypił statystyczny Polak w ciągu ostatniego roku. - Jesteśmy w czołówce jeszcze w jednej konkurencji. W liczbie emitowanych reklam alkoholu. Pod tym względem przebijamy wszystkie kraje UE. W statystykach picia nie jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie. Jednak nasz sposób picia jest inny niż np. w krajach południowych. Jednorazowo pijemy więcej i mocniejsze trunki. Badania pokazują, że część Polaków pije, żeby się upić - wskazał gość Polskiego Radia 24.
Za "małpkami w tubkach" stała OLV, spółka produkująca na co dzień między innymi musy owocowe dla dzieci. Nowość w portfolio spółki – alkohol w tubkach – miała kolorowe, przyjemne dla oka opakowania. Konsument dopiero po uważnym przyjrzeniu się widział, że poręczna saszetka to alkohol.
REKLAMA
***
Audycja: Temat dnia
Prowadzący: Ewa Wasążnik
Gość: Krzysztof Brzózka (były szef Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych)
Data emisji: 5.10.2024
Godzina emisji: 9.06
PR24
REKLAMA