Pogotowie Konsumenckie: Zmiana dostawcy gazu

Polacy od stycznia 2007 roku mają możliwość zmiany dostawcy gazu czy prądu. Dzięki temu można wybrać najkorzystniejszą ofertę. Czy Polacy często decydują się na zmianę operatora? Między innymi o tym w Pogotowiu Konsumenckim mówił Kamil Pluskwa-Dąbrowski z Federacji Konsumentów.

2017-05-25, 21:52

Pogotowie Konsumenckie: Zmiana dostawcy gazu
Możliwość zmiany sprzedawcy gazu czy prądu mamy od stycznia 2007 roku.Foto: flickr/PBe

Posłuchaj

25.05.17 Pogotowie Konsumenckie: Zmiana dostawcy gazu
+
Dodaj do playlisty

Z badania Federacji Konsumentów, zaprezentowanego w czwartek w Warszawie, wynika, że choć zdecydowana większość (68 proc.) badanych ma świadomość, że może zmienić sprzedawcę gazu, to większość (78 proc.)z nich nie wie, czy taka zmiana sprzedawcy mogłaby wpłynąć pozytywnie bądź negatywnie na sytuację ich gospodarstwa domowego.

66 proc. detalicznych odbiorców gazu nie wie też, ile go zużywa, 22 proc. nie ma – nawet w przybliżeniu – pojęcia, ile za to płaci. 70 proc. nie wie również w jakiej grupie taryfowej jest ich gospodarstwo domowe. Tak wynika z badania, przeprowadzonego przez Federację Konsumentów.

Możliwość zmiany sprzedawcy gazu czy prądu mamy od stycznia 2007 roku. W przypadku gazu, w skali kraju, na zmianę taką w 2011 roku zdecydowało się 4 odbiorców. W 2016 było to już 78 tys. 437 przypadków. Mimo że proces następuje skokowo, to w skali całego kraju nadal jest to nieznaczny odsetek. Z badania Federacji wynika, że na krok ten zdecydowało się jedynie 6 proc, respondentów.

Więcej w rozmowie z Kamilem Pluskwą-Dąbrowskim.

REKLAMA

Gospodarzem programu była Sylwia Zadrożna.

Polskie Radio 24/PAP

Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

_________________

REKLAMA

Data emisji: 25.05.17

Godzina emisji: 20.35


 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej